۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبر: 84139527
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین واکنش رئیس جمهوری عراق به حوادث سلیمانیه

بغداد – ایرنا- رئیس جمهوری عراق امروز سه شنبه به حوادث جاری در استان «سلیمانیه» در اقلیم کردستان این کشور واکنش نشان داد و از وقوع این گونه حوادث ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق امروز در بیانیه ای گفت: ما با نگرانی و توجه زیاد تحولات حوادث روی داده چند روز اخیر در شهر سلیمانیه شامل تظاهرات و اعتراضات مردمی و خشونت های همراه آن را پیگیری می کنیم.

وی بر این موضوع نیز تاکیدکرد که این حوادث موجب زخمی شدن چند شهروند و نیروهای امنیتی و تخریب و آتش سوزی چند ساختمان شده است.

به نوشته رسانه های عراقی، این حوادث از چهار روز پیش در پی تاخیر چهارماهه در پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان عراق و اعتراض به فساد در بین سیاستمداران و در نهادهای آن به وقوع پیوسته و طی روزهای اخیر چندین مقر حزبی و ساختمان دولت محلی اقلیم کردستان عراق در استان سلیمانیه به آتش کشیده شدند.

رئیس جمهوری عراق افزود: تظاهرات مسالمت آمیز حق قانونی است که باید محترم شمرده شود و شهروندان حق تظاهرات مسالمت آمیز برای مطالبه حقوق مشروع خود به خصوص در ارتباط با داشتن یک زندگی کریمانه برای خود و خانواده های خودشان در زمینه حقوق و بهبود اوضاع و خدمات عمومی را دارند و از مسئولان ذیربط می خواهم که به این مطالبات پاسخ داده و برای راه حل های ریشه ای برای مشکل حقوق و بهبود اوضاع معیشتی تلاش کنند.

وی در عین حال افزود: توسل به خشونت، اشتباهی بزرگ است و راه درست یافتن راه حل نیست و از تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیت می خواهیم که از خشونت دوری کنند و بهترین راه پیش روی دولت اقلیم کردستان عراق برای حل بحران مالی خود دستیابی به یک توافق فراگیر با دولت فدرال درباره دستمزد و حقوق این اقلیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha