اخبار امیدوارکننده در نگرش عمومی به استان کرمانشاه موثر است

کرمانشاه - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: اخبار مثبت و امیدوارکننده در نگرش عمومی به استان و جذب سرمایه‌ها بسیار اهمیت دارد و نقش ایرنا در تحقق این موضوع برجسته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «حسین خوش‌اقبال» روز چهارشنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه با تقدیر از تلاش‌های خبرگزاری ایرنا در انعکاس اخبار و رویدادهای استان بخصوص در ایام کرونا، افزود: خبرنگاران زحمتکش ایرنا با رفتار حرفه‌ای همواره امین مردم و مسوولان بوده و هستند و به اطلاع رسانی درست در استان کمک شایانی می‌کنند.

ایرنا نقش برجسته‌ای در استان دارد

رییس شورای اطلاع‌رسانی استان کرمانشاه در ادامه از تلاش همه رسانه‌های استان در انعکاس اخبار و اطلاعات درست و به موقع به مردم قدردانی کرد و گفت: ما به رسانه‌های رسمی و شناسنامه‌دار بخصوص خبرگزاری‌ها اعتقاد داریم و تلاش می‌کنیم در راستای انعکاس اخبار و اطلاعات و واقعیت‌ها و ایجاد ارتباط بین مردم و مسوولان تعامل و ارتباط بیشتری با این رسانه‌ها داشته باشیم.  

او نقش خبرگزاری ایرنا را در اطلاع‌رسانی در استان برجسته دانست و افزود: خبرنگاران ایرنا در همه شرایط به ویژه پس از شیوع کرونا انصافا دغدغه‌مندان و دلسوزانه اطلاع‌رسانی کرده‌اند که جای قدردانی دارد.

وی از خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه مرجع نام برد و با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این نقش همچنان برجسته‌تر باشد، تصریح کرد: ارزش محصولات رسانه‌های مرجع در دنیای پر سر و صدای مجازی، امنیت بخشی و اطمینان برای جامعه است که در این قضیه ایرنا خیلی خوب کار کرده است.

وی تصریح کرد که به واسطه تلاش رسانه‌ها امروز استان کرمانشاه از نظر کرونا در وضعیت بهتری نسبت به قبل برخوردار است به طوریکه آمار بستری‌ها از هزار و ۳۰۰ نفر در آبان اکنون به ۳۰۰ نفر کاهش یافته که بخش عمده‌ای از این کاهش‌ به دلیل هشدار رسانه‌ها بوده است.

خوش‌اقبال اضافه کرد: رسانه‌ها در آموزش، هدایت افکار عمومی و بیان عمیق مطالبات و ایجاد موازنه مثبت در تعامل مسوولان و مردم نقش اساسی دارند و در این قضیه نقش ایرنا به صورت ویژه است و ما شاهد تلاش‌های این خبرگزاری در تحقق نقش رسانه ای خود در استان بوده‌ایم.

رسانه‌ها به مردم امید بدهند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه سخنانش یکی از دغدغه‌های امروز مردم و مسوولان کشور را اشتغال، معیشت، ازدواج جوانان و رفع محرومیت دانست و گفت: برای رفع این مشکلات نیاز به حضور جدی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری داریم که از رسانه‌ها انتظار می رود فضای استان را برای جذب سرمایه فراهم کنند.  

خوش‌اقبال، افزود: از طریق اخبار مثبت و امیدوارکننده‌ای که از طریق رسانه‌های رسمی منعکس می‌شود می‌توانیم سرمایه‌گذاران خارج از استان را جذب کنیم و از این طریق به توسعه کرمانشاه و رفع محرومیت استان کمک نماییم.

وی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه از نظر شیوع ویروس کرونا، همچنین به در پیش بودن ۲ انتخابات در سال آینده اشاره کرد و گفت: از رسانه‌های استان انتظار تحرک، ایجاد امیدواری و آگاهی بخشی را داریم و توقع داریم زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم آماده کنند.

وی اضافه کرد: امروز در شرایطی هستیم که همه آنانی که دغدغه نظام، امام،  شهدا و امنیت جامعه را دارند باید پای کار بیایند و به انتخابات باشکوه در طراز انقلاب اسلامی کمک کنند.

حضور مردم ضامن افزایش قدرت کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه ما اکنون در عرصه‌های مختلف با آمریکا و برخی از کشورها تنش و درگیری داریم، گفت: زمانی می‌توانیم قدرت کشورمان را همچنان تداوم دهیم و در عرصه‌های بین‌المللی حضور و بروز خوبی داشته باشیم که رای مردم پشتوانه نظام باشد.

خوش اقبال افزود: پشتوانه مردم همیشه حلال بخشی از مشکلات کشور بوده و همچنان می‌تواند به رفع مشکلات مردم و کشور کمک شایانی کند.

رسانه‌ها نگذارند شهید سلیمانی فراموش شود

رییس شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در آستانه شهادت مظلومانه شهید سرلشکر «قاسم سلیمانی» هستیم، گفت: شهید سلیمانی در طول حیاتش برای جمهوری اسلامی منشا خیر و برکت بود و در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم و نظام بود و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است.

او نقش شهید سلیمانی در عرصه‌های مختلف از جمله مقابله با تکفیری‌ها و داعش را برجسته دانست و افزود: او در نهایت در اوج مظلومیت و به دستور رییس جمهوری یک کشور ابرقدرت که شخصا دستور شهادت او را صادر کرده بود به شهادت رسید.

وی اظهار داشت: خون این شهید و هزاران شهید در از بین بردن تکفیری‌ها و داعش بسیار موثر بود و اتفافات انتخابات آمریکا به خاطر خون پاکو مظلوم شهید سلیمانی و سایر شهدا بود چرا که ترامپ جزو معدود رییس جمهوری هایی بود که یک دوره رییس جمهوری بود و خیلی هم برای بازگشت به کاخ سفید تلاش کرد.

خوش اقبال افزود: در آستانه سالگرد شهادت شهید سلیمانی از رسانه‌ها انتظار و توقع داریم که نگذارند خون و یاد و نام این شهید والامقام به فراموشی سپرده شود و با استفاده از فضای مجازی او را بهتر و بیشتر به جامعه معرفی کنند.

تلاش رسانه‌های معاند ایجاد فاصله بین مردم و مسوولان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش به افزایش مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: این مشکلات نه به واسطه ناکارآمدی دولت بلکه بخشی زیادی از آن به دلیل تحریم‌های شکننده که در طول تاریخ بی سابقه بوده به وجود آمده اگرچه در این میان با مشکل عدم هماهنگی و همراهی برخی مسوولان در رده‌های مختلف هم روبرو هستیم که امیدواریم این اتفاقات به تجدید نظر در میان مسوولان کمک کند.

خوش اقبال افزود: رسانه‌های ضدانقلاب، آمریکا و کشورهایی که با ما تضاد دارند تلاش می‌کنند ارتباط بین مردم و مسوولان را کمرنگ و فاصله میان آنها را زیاد کنند و چهره خوبی از آنها به مردم معرفی نشود.

او تاکید کرد کسانی که دغدغه امنیت مردم و آرامش و آسایش کشور را دارند باید دست به دست هم بدهند و در راستای حفاظت از ارزش‌هایی که به واسطه خون شهدا،  امام و رهبر معظم اتقلاب به دست آمده تلاش نمایند.

همه برای مشارکت حداکثری تلاش کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه همچنین از رسانه ها خواست با تشویق و ترغیب مردم و جریانات سیاسی برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ به رقم خوردن حماسه ای ماندگار دیگری کمک کنند تا دشمنان انقلاب اسلامی مایوس شوند.

خوش اقبال، افزود: باید همه ما تلاش کنیم تا فضایی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ فراهم نماییم و در این راستا رسانه ها نقش موثری دارند.

او گفت: ما به عنوان مجریان انتخابات، وظیفه برگزاری انتخاباتی صحیح، قانونی و دقیق را داریم و قانون انتخابات حق انتخاب را به مردم داده است.

وی از همه احزاب و گرایش های سیاسی که در چارچوب قانون فعالیت می کنند خواست مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند.

اخبار مرتبط