طرح پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در خرم‌آباد اجرا می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار خرم‌آباد گفت: هشتمین دوره پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر از پانزدهم دی‌ماه این طرح در سراسر کشور و به تبع در خرم‌آباد نیز اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، جعفر طولابی عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و نخستین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی، افزود:  از آنجا که بیماری‌های غیرواگیر تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود با اجرای این طرح می‌توان عوامل خطر این بیماری را شناسایی کرد.

وی اظهار داشت:. ارتقای سواد سلامت روانی جامعه و افزایش بهره‌مندی مردم از خدمات سلامت روان و مراقبت‌های اجتماعی و در نهایت کاهش عوامل خطر در سلامت روان بسیار مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های لازم برای تحقق این اهداف فراهم شده است ضمن اینکه کادر درمانی و کارشناسان تخصصی نیز برای مهم مشخص شده است.

فرماندار خرم‌آباد بر تسریع در راه‌اندازی خانه‌های مشارکت در شهرستان تاکید کرد و گفت: بایستی از همه ظرفیت‌ها جهت پیشبرد اهداف و ارتقای سلامت روان جامعه استفاده کرد.

وی اظهار داشت: طرح پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در سه گام تکمیل پرسشنامه، سنجش جسمانی و اندازه‌گیری آزمایشگاهی انجام خواهد شد که نیازمند همکاری و مشارکت متولیان اجرایی طرح است.

فرماندار خرم‌آباد به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی مناطق کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده، با این وجود بایستی تدابیر لازم را جهت پیشگیری از این موضوع پیش‌بینی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha