تداوم مراسم گرامیداشت شهیدان سلیمانی و المهندس با محوریت اخراج آمریکا

بغداد - ایرنا - مراسم و آیین های گرامیداشت شهیدان سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «حاج ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق با محوریت لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی در مناطق مختلف این کشور ادامه یافت.

به گزارش ایرنا، شهرها و مناطق مختلف عراق از یک هفته پیش شاهد ویژه برنامه های گرامیداشت سالگرد ترور فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در قالب گردهمایی، آیین های یادبود، برگزاری نمایشگاههای عکس و فیلم و سمینارهای تخصصی بررسی حقوقی این ترور و شکایت در دادگاههای بین المللی علیه عاملان و طراحان آن است.

مراسم گرامیداشتی به همین مناسبت با حضور شماری از اقشار مردم و مسئولان کشوری و لشکری و شخصیت های دینی و عشایری و فرماندهان الحشد الشعبی در منطقه «الکریعات» در شهر بغداد برگزار شد.

شرکت کنندگان تاکید کرد که فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس در قلب های آنها جا دارند و آنها فرماندهان عملیات پیروزی به تمام معنا هستند.

حاضران افزودند که راه این دو شهید عزیز ادامه دارد و اندیشه های آنها همچنان جاری است.

آنها گفتند که با برگزاری این مراسم به آمریکا و دنباله روهای آنها در منطقه می گویند که یاد آنها فراموش نخواهد شد و راه آنها ادامه خواهد یافت و اشغالگران باید از کشورشان خارج شوند.

تشییع پیکر نمادین شهیدان سلیمانی و المهندس

اهالی شهر «مدائن» عراق نیز با برگزاری مراسمی یاد و خاطره شهیدان سلیمانی و المهندس را گرامی داشتند و تاکید کردند که راه شهدا را الحشد الشعبی و فرزندان مقاومت ادامه خواهند داد.

شرکت کنندگان در این مراسم که با حضور اقشار مختلف و مسئولان و شخصیت های سیاسی و دینی و عشایر و نیروهای و الحشد الشعبی برگزار شد، گفتند که این فرماندهان شهید الگوی جانفشانی و مکتب جهاد و شهادت بودند و بالاترین حماسه را رقم زدند.

آنها در ادامه نیز برای گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید مراسم  تشییع نمادین پیکرهای این عزیزان را برگزار کردند و شعار "الله اکبر ؛ آمریکا شیطان بزرگ است" سردادند و تاکید کردند که اخراج اشغالگران و محاکمه رئیس جمهوری «جنایتکار» آمریکا را دنبال خواهند کرد.

شرکت کنندگان بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان عراق در اخراج اشغالگران تاکید کردند و گفتند که خود را برای راهپیمایی میلیونی سالروز این شهیدان آماده می کنند.

شهر کربلای معلی نیز شاهد مراسم تشییع نمادین پیکرهای فرماندهان شهید و شهدای الحشد الشعبی که در حمله هوایی آمریکا به پایگاه آنها در منطقه «القائم» در یکسال پیش شهید شدند، بود.

مصمم به گرفتن انتقام خون شهیدان هستیم

شهر «سفوان» در جنوب بصره نیز اولین سالگرد فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را با حضور گسترده اقشار مردم برگزار کرد که به دست تروریسم آمریکا به شهادت رسیدند.

سخنرانان در این مراسم بر ادامه راه شهیدان و حرکت در مسیر پیروزیهای بیشتر بر استکبار جهانی تاکید کردند.

شرکت کنندگان تاکید کردند که این شهیدان هستی خود را در راه مقابله با آمریکا و دشمنان کشورشان نثار کردند و ما به دولت آمریکا می گوییم که همچنان راه آنها را ادامه خواهیم داد.

حاضران تاکید کردند که مصمم به گرفتن خون این شهیدان عزیز هستند و این مراسم سیلی محکمی به صورت استکبار و بویژه دولت آمریکا است.

در این مراسم که با حضور چهره های سرشناس و شیوخ عشایر و فرماندهان الحشد الشعبی و نظامی برگزار شد، شرکت کنندگان تاکید کردند که مقاومت با ترور آنها متوقف نخواهد شد و آنها به فعالیت برای اخراج اشغالگران آمریکایی ادامه خواهند داد.

عشایر و مقامات استان دیالی در شرق عراق، مراسم اولین سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را برگزار کردند.

منطقه «بلدروز» در ۳۰ کیلومتری شرق شهر «بعقوبه» در استان دیالی عراق نیز شاهد برگزاری مراسم مشابهی با حضور چهره های سرشناس و شیوخ و بزرگان عشایر بود.

شرکت کنندگان در این مراسم با اشاره به جانفشانی های فرماندهان شهید در آزادسازی مناطق این استان از دست گروه تروریستی «داعش» تاکید کرد که گرفتن انتقام این شهیدان مسئولیت همه مردان غیور عراق است.

آنها همچنین سازمان الحشد الشعبی عراق را خط قرمز و بخشی از دستگاهها و نهادهای امنیتی و مسلح این کشور دانستند.

ثبات عراق در گرو اخراج آمریکا

منطقه «المقدادیه» در استان دیالی نیز به نوبه خود مراسمی را برای یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس برگزار کرد و شرکت کنندگان در آن بر ادامه راه این شهدا تاکید کردند.

در این مراسم که شماری از شیوخ عشایر، مسئولان کشوری و لشکری از جمله فرماندهان و اعضای سازمان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق در کنار اقشار مختلف مردم حضور داشتند، جانفشانی و دلاوریهای شهیدان سلیمانی و المهندس ارج نهاده شد.

«هادی العامری» رئیس «ائتلاف الفتح» عراق در سخنانی، گوشه ای از شخصیت والای شهیدان سلیمانی و المهندس را تشریح کرد و ثبات عراق را در خروج نظامیان آمریکا از کشورش و منطقه دانست و گفت: ملت عراق باید صدای واحد خود را برای اخراج اشغالگران از کشورشان فریاد بزنند.

وی افزود: شهیدان سلیمانی و المهندس در همه نبردها علیه تروریسم شرکت کرده و به پیروزی رسیدند .

العامری همچنین خواهان مشارکت همگان در راهپیمایی روز یکشنبه برای وفاداری به شهیدان شد.

اهالی بخش «آمرلی» در استان صلاح الدین نیز با گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کردند که اشغالگران را از کشورشان بیرون خواهند راند.

این مراسم با حضور چند فرمانده الحشد الشعبی و نمایندگان پارلمان، استاندار صلاح الدین و رئیس پلیس این استان و فرمانده عملیات کرکوک برگزار شد.

با ترور فرماندهان شهید راه آنها متوقف نشده است

شهر «الشعله» در استان بغداد نیز به نوبه خود شاهد برگزاری آیین گرامیداشت شهیدان سلیمانی و المهندس بود و مردم ترور این فرماندهان را محکوم و بر لزوم بازخواست عاملان و آمران آن تاکید کردند.

این آیین با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان محلی و نیروهای نظامی و الحشد الشعبی و شخصیت های دینی و عشایری برگزار شد و شرکت کنندگان یاد و خاطره شهیدان سلیمانی و المهندس را گرامی داشته و بر ادامه راه آنها تاکید کردند و گفتند که ترور این فرماندهان باعث توقف راه آنها نخواهد شد

مراسم مشابهی نیز در شهرهای «الدبولی» در استان «واسط» و «الرمیثه» در استان «المثنی» و شهرهای استان «الدیوانیه» عراق برگزار شد و شرکت کنندگان به طور جداگانه یاد و خاطره شهیدان سلیمانی و المهندس را گرامی داشته و حضور آمریکا را خطری برای کشورشان دانستند و خواهان اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر خروج آنها از عراق شدند.

آنها گفتند که آمریکا به خاطر اینکه فرماندهان شهید خطری برای اهداف و مقاصد آمریکا در داخل و خارج از عراق به حساب می آمدند، دست به ترور این عزیزان زدند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به  این اقدام تروریستی کاخ سفید، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha