سواد رسانه‌ای مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری تقویت می‌شود

شهرکرد -ایرنا- روند افزایش و تقویت سواد رسانه‌ای مددجویان تحت پوشش بهزیستی چهارمحال و بختیاری با همکاری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) در قالب انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک برای جامعه هدف سازمان بهزیستی روز سه‌شنبه اجرایی شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات چهارمحال و بختیاری(فتا) با اشاره به افزایش تعداد کاربران فضای مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: افزایش سواد رسانه‌ای به عنوان یک عامل بازدارنده در ارتکاب جرم در فضای مجازی، بسیار اهمیت دارد.

سرهنگ مرتضی عسگری روز سه‌شنبه در آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل بهزیستی و پلیس فتای استان افزود: این تفاهمنامه به منظور افزایش همکاری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سطح سوادرسانه‌ای جامعه هدف بهزیستی و استفاده از ظرفیت مشاوران این سازمان برای ارائه مشاوره به آسیب‌دیدگان در حوزه فضای اینترنتی، منعقد شده است.

وی اظهار داشت: ارائه آموزش به مددجویان و مددکاران زیرپوشش این سازمان در راستای افزایش سطح سواد رسانه‌ای و آشنایی با جرائم حوزه فضای مجازی از اهداف این تفاهمنامه است.

عسگری، با اشاره به اینکه قشر آسیب‌پذیر جامعه زیرپوشش این نهاد قرار دارند، افزود: این افراد سال‌های گذشته کمتر در فضا حضور داشتند و با شیوع ویروس کرونا، دسترسی همه افراد جامعه در همه سنین به این فضا افزایش یافت و باید برای افزایش سطح سواد رسانه‌ای مردم به خصوص جوانان و نوجوانان بیشتر تلاش شود.

وی به افزایش تعداد کاربران فضای مجازی در چندماه اخیر و تنوع موضوعات برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح، سالم و امن از فضای تولید و تبادل اطلاعات در بین مردم از طریق سواد رسانه‌ای در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: به منظور انسجام بخشی، تمرکز و هم‌افزایی بیشتر با محوریت طرح نهضت آموزش سواد رسانه‌ای در فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از جرائم سایبری و تولید و انتشار محتوای پیشگیرانه این تفاهمنامه منعقد شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: افزایش سطح اطلاعات جامعه هدف در نحوه استفاده از فضای مجازی می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی این فضا را فراهم کند.

نرگس عسگری افزود: آسیب‌های اجتماعی جدیدی به دنبال استفاده از فضاهای مجازی در جامعه بروز کرده است که میزان سواد رسانه‌ای کاربران، در کاهش و یا افزایش آن تاثیر دارد.

به گزارش ایرنا، ۳۸ هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری از جمله زنان سرپرست خانوار، معلولان، سالمندان، کوکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، معتادان بهبود یافته و خانواده معتادان زیرپوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha