تشکیلات خودگردان خواهان همکاری اتحادیه اروپا در انتخابات فلسطینیها شد

تهران - ایرنا - «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن درخواست همکاری، از اتحادیه اروپا خواست تا با فشار بر رژیم صهیونیستی از مانع تراشی این رژیم در جریان حضور فلسطینیان در انتخابات جلوگیری کند.

به گزارش امروز(دوشنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم»، اشتیه در دیدار با «سوین کوهن فن بورگسدورف» نماینده اتحادیه اروپا در امور فلسطینیان در «رام الله» در کرانه باختری، از این اتحادیه خواست تا با فشار بر رژیم اسرائیل به منظور جلوگیری از مانع تراشی این رژیم در حضور فلسطینیان در پای صندوق رای، اجازه دهد تا فلسطینیان بتوانند در بیت المقدس اشغالی با نامزد شدن یا رای دادن در انتخابات، شرکت کنند.

وی همچنین از این اتحادیه خواست تا از روند انتخابات از جمله بودجه کمیته مرکزی انتخابات و اعزام ناظران بین‌المللی به منظور نظارت بر حوزه‌های رأی‌گیری، حمایت همه جانبه از انتخابات فلسطینیها صورت دهد.

در این دیدار بورگسدورف به نوبه خود بر حمایت اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات در فلسطین و آمادگی برای نظارت و پشتیبانی فنی بر کمیته مرکزی انتخابات تأکید کرد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از اتفاق نظر در این زمینه بین جنبش‌های "فتح" و "حماس"، به تازگی فرمانی برای اولین انتخابات قانونگذاری و ریاست جمهوری و انتخابات شورای ملی در سرتاسر سرزمین‌های فلسطین از سال تاکنون ۲۰۰۶ را صادر کرد.

قرار است این انتخابات در سال جاری در ۳ مرحله قانونگذاری در ۲۲ مه (۱ خرداد)، ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه(۹ مرداد) و انتخابات مجلس شورای ملی در ۳۱ آگوست ( ۹ شهریور) برگزار شود.

عباس پیشتر «حنا نصیر» رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات را به مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام الله فراخواند و با اعلام این فرمان به وی، رئیس کمیسیون انتخابات و نهادهای دولتی را به تلاش برای برگزاری انتخابات دمکراتیک در تمام استان‌ها از جمله قدس شرقی توصیه کرد و خواستار آغاز یک گفت و گوی ملی با تمرکز بر مکانیزم انتخابات شد.


دبیران کل گروه‌های فلسطینی سپتامبر گذشته در استانبول ترکیه بر لزوم برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات پیاپی (پارلمانی، ریاست جمهوری و مجلس ملی) تأکید و بر اجرای آن توافق کردند.

بیست و ششم آبان ماه گذشته دور تازه گفت و گوها بین هیات‌های دو طرف برای پایان دادن به اختلاف‌ها در قاهره پایتخت مصر برگزار شد؛ اما چندی پیش به دلیل ازسرگیری روابط امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی، حماس اعلام کرد که گفت و گوهای آشتی ملی "مختل" شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha