۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 3184
کد خبر: 84204092
T T
۰ نفر
منبع: شبکه نوآفرین پلنت| ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری شبکه نوآفرینی پلنت در استارتاپ اینشورتکی لیتیوم

شبکه نوآفرینی پلنت اولین سرمایه‌گذاری خود را روی استارتاپ لیتیوم که از دل صنعت بیمه متولد شده انجام داد.

لیتیوم یک نمونه موفق از کسب‌ و کارهای استارتاپی در صنعت سنتی بیمه است که قصد دارد فرآیند طراحی محصولات در صنعت بیمه را دگرگون کند. این استارتاپ با طراحی و اصلاح فرآیندها و ساختارهای صنعت، گلوگاه‌های هدررفت پول از این صنعت را شناسایی کرده و به بهبود کیفیت خدمات کمک کند. همچنین به طراحی محصولات بیمه‌ای مبتنی بر نیاز واقعی افراد می‌پردازد.

لیتیوم در بخش B۲B کسب‌ و کار خود به شرکت‌های بیمه کمک می‌کند تا با دیجیتالی کردن داده‌های صنعت بیمه و برطرف کردن تعارض منافع در روابط بین ذی‌نفعان از دور ریخته شدن میزان زیادی پول در این صنعت جلوگیری کنند و در واقع سود خالص حاصل از عملیات را افزایش دهند.

مهدی صارمی، بنیان‌گذار استارتاپ لیتیوم در این باره اظهار داشت: «اگر داده‌ها در صنعت بیمه دیجیتال شوند؛ ریسک پروفایل هر فرد در طول زمان شکل بگیرد و با تجمیع آن‌ها، ریسک پروفایل پورتفوی ایجاد شود، شرکت‌های بیمه می‌توانند از این داده‌ها برای مدیریت ریسک خود و طراحی محصولات جدید بیمه‌ای بر مبنای نیاز افراد استفاده کنند. در واقع می‌توان رویکرد محصول‌محور در صنعت بیمه را کنار گذاشت و عملیات طراحی محصولات شرکت‌های بیمه را کاملا دگرگون کرد.»

استارتاپ لیتیوم در بخش B۲C خود به افراد بیمه‌نامه می‌فروشد؛ اما در این فرآیند، دانش بیمه‌ای به شکلی قابل درک به مخاطبان ارائه می‌شود تا خرید بهتری داشته باشند. پایه و اساس فروش بیمه در لیتیوم، مشاوره است که به دو شکل اتفاق می‌افتد؛ مشاوره بر اساس سیستم هوشمندی که توسط تیم لیتیوم توسعه داده شده و مشاوره با کارشناسانی که توسط تیم لیتیوم آموزش داده می‌شوند و روش صحیح صحبت کردن با مشتری را به‌خوبی می‌دانند.   

مهدی صارمی، بنیان‌گذار لیتیوم با ۱۰ سال تجربه در بخش‌های مختلف صنعت بیمه، از سال ۹۴ ایده این استارتاپ را در ذهن خود داشت و آن را پرورش می‌داد. صارمی در سال ۹۸ با سمت کارشناس کسب‌وکار دیجیتال از شرکت بیمه ملت جدا شد و روی پیاده‌سازی ایده خود کار کرد. در نهایت اسفند ماه ۹۸ کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) این استارتاپ آماده شد.

چشم‌انداز لیتیوم، تبدیل شدن به بازیگر اول حوزه دیجیتال بیمه‌ها و اولین شرکت در حوزه صادرات محصولات بیمه از جنس نرم‌افزار یا فروش در خارج از کشور است.

استارتاپ لیتیوم اکنون برای توسعه محصولات خود و ورود به بازار از شبکه نوآفرینی پلنت سرمایه‌ جذب کرده است. پلنت یک زیرساخت ارائه خدمات نوآوری در صنعت بیمه است که به دنبال کشف مسئله‌های صنعت بیمه و تبدیل آن‌ها به فرصت‌های جدید است.

ایمان جلیلی، مدیر ارتباطات پلنت درباره دلیل سرمایه‌گذاری این مجموعه روی استارتاپ لیتیوم به عنوان اولین سرمایه‌گذاری پلنت می‌گوید: «این استارتاپ از دل صنعت بیمه و بر اساس نیازهای واقعی شکل گرفته و محصول اولیه و مشتریان بالقوه خود را دارد. بنیان‌گذار این استارتاپ نیز تجربه زیادی در صنعت بیمه دارد و چشم‌اندازی که برای کسب‌وکار خود ترسیم کرده برای ما جذاب است. استارتاپ لیتیوم به‌خوبی مقیاس‌پذیر است و می‌توان آن را به کل صنعت بیمه تعمیم داد.»

جلیلی درباره آینده این استارتاپ می‌افزاید: «با توجه به فرصت موجود در صنعت بیمه ایران و وجود استارتاپ‌های اندک در این صنعت، لیتیوم با مدل پلتفرمی خود می‌تواند محصولات زیادی را بر اساس نیازهای واقعی شرکت‌های بیمه و مشتریان آن‌ها طراحی کند. همچنین به نظر می‌رسد که مدل لیتیوم حتی برای سرمایه‌گذاران خارجی نیز جذاب است و پلنت می‌تواند در آینده یک پارتنر خارجی در کنار خود داشته باشد. در مراحل بعدی سرمایه‌گذاری نیز می‌توان محصولات لیتیوم را در بازارهای خارج از ایران نیز آزمایش کرد.»

وی همچنین درباره هدف پلنت از سرمایه‌گذاری در این استارتاپ می‌گوید: «لیتیوم یک نمونه موفق از کسب‌وکارهای استارتاپی در صنعت سنتی بیمه است که به بازیگران این صنعت نشان می‌دهد یک کسب‌وکار نوآور چگونه می‌تواند فرصت تازه‌ای در صنعت ایجاد کند. در واقع با این کار می‌توان اعتماد شرکت‌های بیمه‌ای را جلب کرد و آن‌ها را وارد میدان نوآوری در صنعت بیمه کرد.»

۰ نفر
منبع: شبکه نوآفرین پلنت| ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha