۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84245718
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان بارش‌های همدان ۲۲ درصد کاهش یافت

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴
کد خبر: 84245718
میزان بارش‌های همدان ۲۲ درصد کاهش یافت

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: به طور میانگین، ۱۹۷ میلیمتر بارش، از ابتدای سال زراعی جاری (یکم مهر ۱۳۹۹) تاکنون، در استان همدان به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

محمد حسن باقری شکیب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس داده های ایستگاه های هواشناسی و باران سنجی سراسر استان، به طور میانگین در سرتاسر این استان ۱۹۷ میلیمتر بارش گزارش شده است که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت، سه درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان، در این مدت، ۱۹۱ میلیمتر بارش را ثبت کرده است که این میزان نشان می دهد بارش ها در این منطقه نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد و نسبت به بلند مدت هشت درصد افزایش یافته است.

باقری شکیب عنوان کرد: شهرستان ملایر در سال آبی جاری تاکنون ۱۸۷ میلیمتر بارش را ثبت کرده، که با ۳۶ درصد کاهش نسبت به سال گذشته و چهار درصد کاهش نسبت به بلند مدت، بیشترین میزان کاهش بارندگی در استان همدان را داشته است.

وی بیان کرد: شهرستان‌های تویسرکان، نهاوند و ملایر، امسال در مقایسه با بلند مدت میزان بارش کمتری داشته اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: از روز پنجشنبه آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد همدان می‌شود و فعالیت آن در نیمه غربی و جنوبی استان از جمله شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و همدان بیشتر از سایر نقاط است.

باقری‌شکیب خاطرنشان کرد: اسدآباد با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کبودراهنگ با هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی بیان کرد: بیشینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای هوای این شهر هفت درجه سانتی گراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha