۴۰ واحد صنعتی راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازمی‌گردد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری، فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد را از مهمترین برنامه‌های سالجاری این شرکت اعلام کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال ۴۰ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازمی‌گردد.

حمیدرضا فلاح روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش می‌شود از طریق بررسی مشکلات این واحدها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و هم‌افزایی بین‌بخشی، واحدهای تولیدی غیرفعال را به چرخه تولید بازگرداند تا از این طریق روند اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان نیز شتاب گیرد.

وی، عارضه‌یابی بخش تولید در شهرک‌های صنعتی استان را از دیگر برنامه‌های این دستگاه برشمرد و گفت: طبق عارضه‌یابی که سال گذشته از واحدهای صنعتی کوچک استان انجام گرفت، مشخص شد که ۳۰۰ واحد صنعتی با مشکل فروش محصولات خود مواجه هستند که در همین رابطه تلاش شده تا با بهره‌گیری از مشاوران و متخصصان این حوزه بتوان این مشکل را از میان برداشت.

فلاح با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، ایجاد زیرساخت‌های مناسب را از جمله راهکارهای موثر برای پشتیبانی از بخش تولید عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۷۴ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت هزینه ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی شد که این مبلغ در مقایسه با سال ۹۸ به حدود ۲ و نیم(2.5) برابر و در مقایسه با سال ۹۷ نزدیک ۲۰ برابر رشد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از واگذاری۲۱۰ هکتار زمین به ۵۰۰ متقاضی در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان ۱۰ برابر میانگین سالانه بوده است و این روند در سالجاری نیز تداوم دارد.

فلاح، طولانی بودن فرایند استعلام برای توسعه شهرک‌های صنعتی را از موانع مهم تولید در این حوزه برشمرد و تصریح کرد: برای راه‌اندازی و توسعه شهرک‌های صنعتی ۱۸ استعلام باید دریافت کرد که در حدود یک سال و نیم زمان می‌برد.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در چهارمحال و بختیاری مستقر است که در ۲۲ مورد از این شهرک‌ها شرایط برای واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولید، خدماتی و صنفی فراهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha