۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۰۵
کد خبرنگار: 2151
کد خبر: 84307391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ملی متصل می شوند

یاسوج- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان در صورت تامین تجهیزات از سوی اپراتورهمراه اول تا پایان دولت به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

سید امیررضا عابدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که هم اکنون از ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۵ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی افزود: با راه‌اندازی سایت‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات، پوشش اینترنت پرسرعت همراه و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات از جمله بهداشت، آموزش، امور بانکداری و کسب و کار روستایی برای مردم همه ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد فراهم می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال حدود ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار  کهگیلویه و بویراحمد که با مشکل اینترنت پرسرعت مواجهند به شبکه ملی متصل می‌شوند.

عابدینی عنوان کرد: در تلاشیم شرکت ایرانسل از محل اعتبارات دولتی حدود ۸۰ روستا از این تعداد را پوشش دهد.

وی ابراز داشت: هر سایت ارتباطی جدید نسل سه و چهار بین ۳.۵ تا ۴ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

بهره مندی و دسترسی روستاها به زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از شاخص های مهم توسعه است که تاثیر مستقیم و شگرفی روی زندگی، فرهنگ، اقتصاد، آموزش، معیشت و بافت اجتماعی روستاها خواهد داشت.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است.  بیش از  ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.  تعداد روستاهای  متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

۹۲ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.

شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استانهای کشور ۱۹ است.

ضریب نفوذ همراه اول در کهگیلویه و بویراحمد ۹۵.۹۹ درصد و ضریب نفوذ ایرانسل ۳۸.۱۲ درصد و ضریب نفوذ اینترنت ثابت ۵.۲۴ درصد، ضریب نفوذ پهن باند سیار ۷۴.۷۰ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha