زیرساخت انتخابات در ۹۸ درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد فراهم است

یاسوج - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیرساخت های لازم برای برگزای انتخابات الکترونیک و مطلوب در ۹۸ درصد روستاهای این استان با برنامه ریزی و حمایت همه نهادهای ذیربط فراهم شده است.

سید جواد هاشمی مهر روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی و مطلوب در حوزه های انتخابیه و در بسیاری از روستاهای واجد شرایط فراهم شده است.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

به تفکیک میانگین اتصال به اینترنت پرسرعت روستاهای استان شامل روستاهای شهرستان باشت ۹۰/۲۸ درصد، بویراحمد ۹۵/۵ درصد، بهمئی ۹۱ درصد، چرام ۹۵/۶۵ درصد، دنا ۹۰ درصد، کهگیلویه ۹۴ درصد، گچساران ۹۶/۱۵ درصد و روستاهای شهرستان لنده ۹۴/۱۲ درصد به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

زیرساخت انتخابات در ۹۸ درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد فراهم است

وی بیان کرد: فضای استان آرام آرام به سمت انتخابات پیش می رود لذا مدیران دستگاه های اجرایی مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کنند.
هاشمی مهر اضافه کرد: شرکت مدیران ادارات، معاونین و کسانی که در امر انتخابات مسئولیت دارند در مجالس و همراهی با کاندیداها ممنوع و غیرقانونی است و با این موارد برخورد می‌شود.
هاشمی مهر اظهار کرد: مدیران علاوه بر اعلام بی طرفی برای ایجاد مشارکت گسترده مردم در انتخابات باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی اضافه کرد: برای برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری جلسات مختلف انتخاباتی با مردم، دهیاران، ریش سفیدان، معتمدین و بزرگان ایلات و عشایر، ورزشکاران، ائمه جمعه و روحانیون در سه حوزه انتخابیه اجایی خواهد شد.

هاشمی مهر تصریح کرد: دوره‌های آموزشی برای بخشداران، فرمانداران و مسئولان حوزه‌های انتخاباتی برگزار شده و با هر گونه اقدام سوء‌گیری انتخاباتی برخورد می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر دارای ۹ شهرستان و سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha