روحانیون اهل سنت مهاباد: مشارکت حداکثری در انتخابات یک وظیفه ملی است

مهاباد- ایرنا- روحانیون و علمای اهل سنت مهاباد مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو را یک وظیفه ملی مهم دانسته و تاکید کردند حضور پرشور مردم گامی موثر در ارتقای امنیت، بهبود شرایط اقتصادی و تحقق اهداف نظام خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مشارکت و استقبال گسترده مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه دغدغه‌ای جدی برای همه جریانات سیاسی کشور بوده و این روزها تمام صاحب نظران و مقام های ارشد کشوری به مشارکت پرشور هموطنان در انتخابات به عنوان یک رویداد ملی تاکید دارند.

روحانیون و علمای اهل سنت مهاباد نیز در همین راستا به عنوان کسانی که می‌توانند در شکل گیری حضور گسترده مردم در انتخابات اثرگذار باشند بر حضور گرم شهروندان بر سر صندوق های رای و انتخاب افراد اصلح برای در دست گرفتن سکان کشور و هر شهر و روستا تاکید کرده و آنان را به مشارکت در آینده کشور دعوت می‌کنند.

ماموستایان دینی مهاباد به توطئه دشمنان برای جلوگیری از مشارکت مردم در انتخابات با به راه‌اندازی جنگ روانی و تبلیغاتی با استفاده از شبکه‌های مجازی و رسانه‌های گروهی اشاره و راه شکست اهداف استکبار جهانی علیه نظام را هوشیاری و مشارکت در این عرصه عنوان کردند.

حضور پر رنگ مردم به کشور عزت و اقتدار می بخشد

امام جمعه اهل سنت مهاباد با بیان اهمیت این دوره از انتخابات پیش رو اظهار داشت: هرچه مردم بیشتر پای صندوق‌های رای بیایند، پشتوانه نظام محکم‌تر می‌شود و در سطوح بین‌المللی و داخلی کارسازتر و مفیدتر خواهد بود.

ماموستا عبدالسلام امامی اضافه کرد: حضور گسترده، پرشور، آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر اعلام و اثبات مقبولیت و مشروعیت بالای نظام، بار دیگر توطئه ها و ترفندهای استکبار جهانی علیه ایران اسلامی را نقش بر آب خواهد کرد.

وی تاکید کرد: به طور قطع مردم آگاه و فهیم ایران اسلامی برای ایفای نقش و مداخله در اداره امور کشور و ترسیم مسیر رشد و توسعه ایران اسلامی، حضوری حداکثری و هوشمندانه برای انتخاب اصلح ترین فرد در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی خواهند داشت. 

ماموستا امامی با اشاره به اینکه یکی از مسایل مهم و کلیدی برای انقلاب اسلامی و نقطه عطف در تاریخ انقلاب موضوع حضور گسترده مردم در انتخابات است ، اظهار داشت: این حضور پرشور و معنادار مایه دلگرمی حاکمیت و مسئوولان کشور برای ادامه راه نظام اسلامی است.

هموطنان با حضور پرشور در انتخابات، دشمنان نظام را ناامید کنند

ماموستا ابراهیم احمدنژاد امام جماعت مسجد جامع اهل سنت سیدمحمدحسینی با اشاره به اهمیت موضوع مشارکت در انتخابات گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای، اقتدار و عظمت ایران و ایرانی را به جهان نشان داده و ثابت خواهد کرد ملت ایران در همه حال پشتیبان نظام و آرمان های والا و مقدس آن هستند.

وی اضافه کرد: مردم با حضور همیشگی و مقتدرانه خود در برهه های حساس نظیر انتخابات در طول بیش از چهار دهه اخیر همواره ترفندها و دسیسه های بدخواهان و معاندان نظام را ناکام گذاشته و در این دوره نیز همچون گذشته پرصلابت و گسترده در انتخابات شرکت خواهند کرد.

ماموستا احمدنژاد گفت: حضور هرچه بیشتر تمامی آحاد جامعه در پای صندوق‌های رای به حفظ نظام و بهبود امنیت می‌انجامد و سبب ناامیدی دشمنان خواهد شد.

وی با بیان اینکه وحدت آفرینی لازمه اقتدار نظام است اظهار داشت: انتخابات نمود اتحاد در کشور است و نقش آفرینی در این صحنه سیاسی و اجتماعی نقش ویژه‌ای در توسعه و پیشرفت کشور دارد لذا مشارکت باید پرشور و فراگیر باشد.

دشمنان به دنبال ترویج قهر ملت ایران با نظام جمهوری اسلامی هستند

ماموستا سلیمان رشیدی امام جمعه موقت اهل سنت مهاباد می گوید: شرکت در انتخابات در این برهه حساس امری واجب، ملی، شرعی و ضروری و بسیار حائز اهمیت است که بایستی مردم باشور و شوق بیشتری در آن شرکت کرده و فریب نقشه های شوم استکبار جهانی را نخورند.

وی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات به نوعی سهیم شدن در سرنوشت خود و کشور است، اضافه کرد: دشمنان به انتخابات سال جاری ایران چشم دوخته‌اند و تلاش خواهند کرد تا مشارکت مردم را کاهش دهند تا به اهداف شوم خود دست یابند.

ماموستا رشیدی با اشاره به اینکه رییس جمهور با اختیارات بسیار وسیع، مهمترین و موثرترین فرد مدیریتی کشور است، گفت: لازم است تا مردم خصوصیاتی مانند مردمی بودن، قدرت مدیریت، عدالت‌خواهی، ضد فساد بودن، امیدواری به آینده و اعتقاد به جوانان را در هنگام انتخاب فرد اصلح مورد توجه قرار دهند.

وی، همچنین حضور پرشور و مشارکت بالا را در انتخابات نمایانگر اقتدار ملی دانست و گفت: مسوولان نظام نیز علاوه بر سلامت انتخابات به مشارکت حداکثری مردم هم توجه ویژه داشته باشند و انتخاباتی شایسته و درخور شان ایران اسلامی و مردم را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان و انقلاابی ایران به هیچ قیمتی از خاک و وطن خود نمی گذرند، ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات، برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان یک تهدید است، براین اساس از هموطنان درخواست داریم درپای صندوق های رای حضور همگانی وپرشور داشته باشند زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.

حضور در انتخابات و انتخاب اصلح ضامن بهبود وضعیت اقتضادی کشور است

ماموستا ابراهیم شریفی از دیگر علمای دینی اهل سنت مهاباد اظهار داشت: بی تفاوتی نسبت به امر انتخابات مشکلی را برطرف نکرده و چه بسا وضعیت اقصاد و معیشت مردم را بیش از پیش دچار آسیب می کند بر این اساس هموطنان باید با حضور پرشور خود ضمن ابراز وفاداری به نظام نسبت به انتخاب فرد اصلح با دقت هرچه بیشتر عمل کنند.

وی، داشتن رییس جمهوری متعهد را موجب سربلندی نظام اسلامی و نماد مردم سالاری دینی ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: کشور ما می تواند با تکیه بر نیروهای جوان، نخبگان ،افراد تحصیل کرده و مردم دلسوزی که پای این انقلاب اسلامی هستند، استوار و باصلابت  به سرمنزل مقصود و پیشرفت برسد.

وی تاکید کرد: مردم به اندازه کافی شعار و هیجانات انتخاباتی را تجربه کرده اند بنابراین در این دوره به کسانی رای خواهند داد که گذشته شان نشان دهد آنها مرد میدان عمل بوده و قادر به حفظ استقلال و آبادانی این کشورند.

ماموستا شریفی یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی باید از وعده‌های غیرمنطقی و دست نیافتنی پرهیز کنند و با نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم بخصوص در بخش معیشتی و اقتصادی داشته باشند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha