۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84322216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانک کشاورزی کردستان بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

سنندج- ایرنا- مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان گفت: ۱۷ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال تسهیلات طی سال گذشته به بخش کشاورزی استان توسط این بانک پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا،  اسعد فهیمی روز شنبه در نخستین جلسه کارگروه تجهیز منابع مالی بخش کشاورزی استان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تسهیلات بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی استان پرداخت می‌شود، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی اولویت ما است و همه تلاش خود را بکار گرفتیم که منابع لازم را برای پرداخت به کشاورزان و متقاضیان این بخش تامین کنیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته به ۳۲ هزار و ۹۷۸ فقره پرونده ۱۷ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی در این استان پرداخت شد.

مدیرشعب بانک کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه میزان پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش داشته است، اعلام کرد: امسال براساس برنامه‌ریزی انجام شده آنرا به ۲۲ هزار میلیارد ریال افزایش خواهیم داد.

فهیمی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد منابع در اختیار بانک کشاورزی استان در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است، یادآور شد: برای حمایت از بخش کشاورزی علاوه بر منابع استانی از کشوری هم بهره گرفتیم.

وی اظهار داشت: به دلیل خشکسالی و کاهش تولید در سال زراعی جاری، تعداد بیشتری از کشاورزان برای کشت پاییزه نیاز به تسهیلات دارند وسعی خواهیم کرد بتوانیم پاسخگوی نیاز این متقاضیان باشیم.

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم با حدود یک میلیون تُن در سال است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۴۸ هزار تُن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha