۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84347241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲۰مشترک برق خراسان شمالی جریمه شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: تاکنون ۴۲۰مشترک برق استان به علت دستکاری در کنتور برق جریمه شدند که بیشتر آنها ماینر غیرمجار داشتند و در این زمینه ۳۰ پرونده قضایی تشکیل شده است.

علی رضا صبوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود این که انشعاب غیرمجاز برق  در استان به صفر رسیده و برق دزدی نداریم اما دستکاری در کنتور جای آن را گرفته است.

وی گفت: دستکاری در کنتور ها عموما در مورد مشترکانی صدق می کند که  ماینر غیرمجاز و مصرف بالای برق  دارند

وی میزان مصرف هر ماینر را بین هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار وات بیان کرد و افزود: این میزان مصرف تقریبا پنج برابر مصرف یک مشترک خانگی در یک دوره است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه فرسوده نیز در ایجاد تلفات برق نقش دارد به طوری که هم اکنون میزان تلفات برق شبکه های فرسوده در حدود ۸.۲ درصد  است.

صبوری گفت: با این وجود تلفات برق در استان یک چهارم میانگین کشوری است، به طوری که تلفات توان (هدررفت انرژی برق) در کشور ۱۰.۲ درصد و در استان ۸.۲ درصد است.

وی افزود: تلفات برق را نمی توان هیچگاه به صفر رساند اما می توان آن را با بازسازی شبکه های برق کاهش دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق افزود: بازسازی شبکه های برق هر سال انجام می شود به طوری که فقط در سال گذشته برای بازسازی شبکه های برق ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت کرده ایم و با این اعتبار شبکه توزیع برق۱۷۰ روستای استان که  فرسوده است بازسازی می شود.

وی گفت: با این اقدامات می توان امیدوار بود تا تلفات برق در استان در ۴ سال آینده به ۶ درصد برسد.

از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان خراسان شمالی ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ خانوار مشترک شرکت توزیع برق هستند که ۸۴ درصد مشترک بخش خانگی و مابقی نیز در بخش خدمات، صنعت، کشاورزی و سایر مصارف هستند و طبق آمار رسمی حدود  ۹۹.۹ از خانوارهای شهری و روستایی این استان از نعمت روشنایی برق برخوردارند.

میانگین مصرف مشترکان خانگی برق ۲۰۰ مگاوات است.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha