۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84351824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در کاشمر راه اندازی شد

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۵
کد خبر: 84351824
مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در کاشمر راه اندازی شد

مشهد- ایرنا- مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز روز سه‌شنبه طی مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در کاشمر راه اندازی شد.

سورنا ستاری در این مراسم با ابراز خرسندی از راه اندازی این مرکز گفت: باید تلاش کنیم مرکز شتابدهی ترشیز بتواند رشد و توسعه یابد و به صاحبان ایده در سایر شهرهای پیرامونی هم خدمات ارائه نماید. 
وی بر حمایت بیشتر از مراکز نوآوری و توسعه این مراکز در سایر شهرستانها تاکید کرد و افزود: به رغم محدودیت منابع مالی به درخواست هسته‌های نوآور و حمایت مادی و معنوی از جوانان خلاق ادامه می دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: مراکز نوآوری در شهرستانها باید بر ظرفیت های مختلف مناطق تکیه کنند. 
رییس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز در این مراسم گفت: این مرکز با راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز، دفتر ارتباط با صنعت و ارتباط با جامعه، به سوی دانشگاه نسل چهارم در حرکت است.
هادی معماریان با تاکید بر لزوم ایفای نقش مسوولیت اجتماعی دانشگاه افزود: چشم انداز ترسیم شده برای مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز، ایجاد مرکزی به عنوان پل ارتباطی بین ایده پردازان، سرمایه گذاران و جامعه دانشگاهی جهت انتقال فناوری، ایجاد کسب و کارهای نوپا و اشتغال پایدار متناسب با زیست بوم منطقه و راه اندازی مرکز رشد ترشیز است.
وی ادامه داد: از سال ۹۸ تاکنون با مساعدت معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، برای بازسازی فضای فیزیکی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز سه هزار و ۷۰۰ میلیون ریال و برای تجهیز آن چهار هزار و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است. 

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: همچنین در این مدت ۲ میلیارد ریال برای توانمند سازی هسته ها و برگزاری رویدادها  هزینه شده که همه این اقدامات با حمایت پنج میلیارد ریالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است.  
وی افزود: علاوه بر حوزه عمرانی و بهسازی فضاها و حوزه آموزش و برگزاری رویدادها، در حوزه حمایت از نوآوران و ثبت اختراع، حمایت از دانشجویان و انجمن های علمی و بازدید از مراکز دیگر و انعقاد تفاهمنامه ها توسط مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز اقدام شده است. 
فرماندار کاشمر نیز در این مراسم گفت: پیمودن مسیر دانش، نوآوری، پژوهش و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته همواره مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده و طی سال‌های گذشته با وجود تحریم‌ها، به پویایی عرصه علم و آگاهی و تعلیم و تربیت اهتمام داشته است.
مسلم ساقی افزود: در دنیای امروز پژوهش و تحقیق به عنوان اساس دانش محسوب می شود و حصول دانش نیز در سایه انجام پژوهش، امکانپذیر است.
وی ادامه داد: امیدواریم با فعالیت مرکز نوآوی و شتابدهی ترشیز شاهد رشد شتابان منطقه با بهره مندی از ایده های افراد خلاق  و نخبگان باشیم. 
مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز  به عنوان زیر مجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر مجوز خود را در سال ۱۳۹۵ اخذ کرد و در حال حاضر ۱۲ هسته نوآور در این مرکز مستقر هستند.
کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha