اشتغال و مهارت‌آموزی زندانیان باید مورد توجه قرار گیرد

زنجان- ایرنا - رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: توجه به اشتغال زندانیان در کنار حرفه آموزی، باید رویکرد اداره زندان‌های استان قرار گیرد که این امر نیازمند تعامل و همکاری با برخی نهادها و سازمان‌ها برای بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آنها در راستای حرفه آموزی است.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز یکشنبه در دیدار با سرپرست جدید اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه توجه به اشتغال زندانیان در کنار حرفه آموزی، باید رویکرد اداره زندان‌های استان قرار گیرد، گفت: برای تحقق این امر نیازمند تعامل و همکاری با برخی نهادها و سازمان‌ها برای بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌ها در جهت حرفه آموزی هستیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به امور و معیشت زندانیان، افزود: تقویت انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون، به عنوان ۲ زیر مجموعه اداره زندان‌ها برای ارائه خدمات و تأمین نیازها در حوزه معیشت خانواده زندانیان امری ضروری است.

رئیس شورای قضایی استان بر تقویت شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف مستقر در زندان تأکید کرد و گفت: بهره گیری از ریش سفیدان و معتمدین برای سازش در پرونده ها خصوصا پرونده هایی که قابلیت صلح و سازش دارند، در دستور کار قرار بگیرد.

صادقی نیارکی کاهش ورودی جمعیت کیفری زندان‌ها را از سیاست‌های دستگاه قضایی برشمرد و افزود: برای تحقق این امر نیازمند همکاری اداره زندان‌ها با محاکم و ارتباط مستمر و تنگاتنگ اداره زندان‌ها با قضات هستیم که امیدواریم با همکاری ۲ مجموعه به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان بازدید مسئولان قضایی و قضات استان بصورت گروهی و به تفکیک حوزه ها از زندان و بررسی مشکلات زندانیان در قالب دیدار چهره به چهره را از برنامه های مهم و اولویت دار دادگستری استان بیان کرد و گفت: با اجرای این سیاست در استان شاهد کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های استان هستیم که این برنامه با قوت و بیشتر از گذشته، باید انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha