آزمون سراسری ۱۴۰۰ با رقابت ۲۸ هزار داوطلب در هرمزگان آغازشد

بندرعباس- ایرنا- آزمون سراسری ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور با رقابت ۲۸ هزار نفر داوطلب هرمزگانی از امروز چهارشنبه نهم تیرماه با ورود گروه آزمایشی هنر به حوزه های امتحانی آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در این راستا بااشاره به اینکه ۱۹ هزار و ۸۳۹ نفر از این داوطلبان در ۱۹۳حوزه‌ و ۱۳ منطقه آموزشی این اداره کل آزمون خواهند داد، گفت: در رشته هنر که امروز چهارشنبه درحال برگزاری است، یک هزار و ۲۸۸ نفر باهم رقابت می‌کنند.

ایرج بیت اللهی در گفت و گو با ایرنا افزود: روز پنجشنبه دهم تیرماه نیز ۲ هزار و ۸۱۴ نفر از داوطلبان حوزه آموزش و پرورش هرمزگان در رشته ریاضی و هفت هزار و ۸۴۸ نفر در رشته علوم انسانی

باهم به رقابت می پردازند.

وی بیان داشت: رقابت ۶ هزار و ۳۷۰ نفر از داوطلبان رشته علوم تجربی نیز روز جمعه ۱۱ تیرماه و یک هزار و ۵۱۹ نفر رشته زبان خارجه نیز روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: شهرستان بندرعباس و میناب هرکدام با سه هزار و ۶۰۰ داوطلب بیشترین سهم را در آزمون سراسری امسال دارند.

بیت اللهی یادآورشد: باتوجه به شیوع قرمز کرونایی در استان هرمزگان و سلامت داوطلبان، تمامی مکان‌های حوزه امتحانی قبل از برگزاری آزمون سراسری ضدعفونی شده است و همچنین تمامی حوزه های برگزار کننده دارای اتاق ایزوله برای بیماران خاص و اتاق قرنطینه برای بیماران کرونایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha