سهم ادارات مشهد از مصرف برق ناچیز است

مشهد-ایرنا- سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: سهم ادارات و دستگاه‌های اجرایی مشهد از مصرف برق ۳۵ مگاوات است که نسبت به سایر بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی ناچیز است.

عباس آذری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آنچه یکی از جراید در تیتری با عنوان "تعطیلی ادارات در گرو تصمیم استاندار" مطرح کرده بود، صحیح نیست چرا که در واقع بیشترین مصرف برق در خراسان رضوی مربوط به بخش صنایع است به طوری که صنایع مشهد حداقل ۴۰۰ مگاوات برق مصرف می کنند.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا در ۲ روز آینده در کشور و ضرورت کاهش مصرف برق در همه بخشها، افزود: در سطح کشور به همه مشترکان، به ویژه بخشهای صنایع و کشاورزی توصیه شده است که مصرف برق خود را کاهش دهند تا بتوان میزان خاموشی ها را کم کرد که این موضوع شامل حال ادارات نیز می شود.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: این در حالی است که ادارات تاکنون در کاهش مصرف برق همکاری مطلوبی داشته اند و بنا به ابلاغیه استانداری، فعالیت روزانه ادارات به ساعات ۶ و ۳۰ تا ۱۳ و ۳۰ بعد از ظهر محدود شده و همه آنها بعد از این ساعات تعطیل می شوند که این امر در کاهش مصرف برق نیز نقش موثری داشته است.

وی اظهار داشت: صاحبان صنایع خراسان رضوی در صورتی که طی ۲ روز آینده کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق خود را از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۷ بعد از ظهر به طور کامل رعایت کنند، می توان از این محل صرفه جویی مناسبی در مصرف برق داشت.

آذری با اشاره به واردات ۱۴۰ مگاوات برق از ترکمنستان به خراسان رضوی گفت: واردات بیشتر از این به استان ممکن نیست زیرا خطوط انتقال برق برای آن ایجاد نشده است.

حداکثر مصرف برق در مشهد هزار و ۸۰۰ مگاوات و در خراسان رضوی سه هزار و ۵۰۰ مگاوات ثبت شده است. شرکت توزیع نیروی برق مشهد مدیریت شهر مشهد و شهرهای طرقبه شاندیز را برعهده دارد. مدیریت باقی استان مربوط به شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی است.

طول شبکه برق در شهرستان مشهد ۱۷ هزار کیلومتر، تعداد ترانسفورماتورها ۱۶ هزار دستگاه، تعداد لامپها ۲۷۳ هزار عدد و مصرف لامپها ۶ هزار مگاوات ساعت است و یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک برق در مشهد وجود دارد.

تعداد مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha