زندان‌های کردستان به آموزشگاه نیکی‌ها تبدیل شده است

سنندج - ایرنا - مدیرکل نظارت بر زندان‌های کشور گفت: عملکرد زندان‌های استان کردستان در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها و حرکت به سمت سند تحول قضایی قابل قبول است.

به گزارش ایرنا مهدی مهرانگیز عصر سه‌شنبه بعد از دیدار از زندان مریوان اظهار داشت: اقدامات درخور توجهی در زمینه اشتغالزایی زندانیان و البته ایجاد بسترهای مناسب حرفه آموزی و توسعه کارگاهی با استفاده بهینه از منابع موجود در زندان‌های این استان صورت پذیرفته است که جای خوشحالی دارد.

وی با بیان اینکه معنویت و توجه به اصول و آیین مذهبی در زندان‌های کردستان موج می‌زد افزود: نوای روح بخش و روحانی دف و مداحی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار در جای جای زندان‌های استان به گوش می رسد و این نشان از تلاش و همت وافر مسوولین این استان در توجه به امور و آیین مذهبی و بکار بستن آن در بازپروری و اصلاح و تربیت مجرمان است.

دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل نظارت بر زندان‌های کشور یادآور شد: همکاری سازنده و تنگاتنگ مسوولان دستگاه های قضایی با زندان‌های استان نشان از تعامل بسیار خوب مسوولان زندان با مجموعه دستگاه قضاء دارد و این مهم موجب شده است تا در این مجموعه شاهد کاهش چشمگیر جمعیت کیفری باشیم تا جایی که در فروردین امسال این استان حائز رتبه اول کشوری شد

وی ادامه داد: همراهی مسوولان در سرکشی از خانواده زندانیان، هدف گذاری مراقبت و حمایت از خانواده زندانیان را که از تاکیدات رییس قوه قضائیه است، محقق کرده و این امر بدون اقدامات جهادی و شبانه روزی مجموعه مسوولان و کارکنان میسر نمی‌شد.

مهرانگیز تاکید کرد: راه اندازی دادرسی های الکترونیکی در اکثر زندان‌های استان و همچنین ملاقات الکترونیکی برای خانواده زندانیان از جمله اقدامات شایسته مسوولان زندان با همکاری دستگاه قضایی استان است‌.

در این بازدید مدیر کل زندان‌های کردستان و رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان، مدیرکل نظارت بر زندان‌های کشور را همراهی می کردند.

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha