۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84400199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سلماس کاهش یافته است

ارومیه- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس گفت: در روزهای اخیر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در این شهرستان به شدت کاهش یافته و این زنگ خطری جدی برای ورود دوباره این شهرستان به وضعیت قرمز کرونایی است.

حمیدرضا جباری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان طی روزهای گذشته صعودی شده و همه مردم باید زندگی در شرایط کرونایی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی تاکید کرد: امروز تمام تلاش مسوولان، تشکل‌های مردمی و اصناف باید مقابله جدی با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن در سطح جامعه باشد.

وی با اشاره به این که  ۲۱ شهروند بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان خاتم الانبیاء این شهرستان بستری بوده و تحت درمان قرار دارند، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون، ابتلای ۱۵ هزار و ۲۵۱ نفر در سلماس به کرونا قطعی بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۱ نفر بستری شده اند و متاسفانه ۳۸۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان سلماس گفت: از زمان اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰ نفر از کادر درمان ، گروه‌های پرخطر و سالمندان در این شهرستان علیه بیماری کرونا واکسینه شدند که از این تعداد ۴ هزار و ۹۸ نفر هردو دوز  واکسن را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به این که ۷۰ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال این شهرستان علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده اند، اضافه کرد: جمعیت هدف بالای ۷۰ سال در این شهرستان هشت هزار و ۱۱۱ نفر هستند که از این تعداد ۵هزارو ۶۷۱ نفر واکسینه شده اند.

جباری اضافه کرد: مهمترین عامل شیوع دوباره ویروس کرونا در شهرستان سلماس دورهمی‌های شبانه، برگزاری مراسم تشییع، ختم و عروسی است که باعث شده دوباره شیب مبتلایان به کرونا و بستری در بیمارستان صعودی شود.

وی افزود: کمیته های ستاد کرونا شهرستان با جدیت نسبت به رصد و پیگیری رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام می کنندد و با نظارت مستمر بر مراسم عروسی  و عزا ، تالارهای پذیرایی، اماکن مذهبی و جلوگیری از تجمعات، مانع از قرمز شدن وضعیت شهرستان می شوند .

وی گفت: امروز تنها راه عبور این وضعیت و کاهش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری مردم و مسوولان است. 

به گزارش ایرنا ، هم اکنون شهرستان سلماس در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد و در وضعیت نارنجی یا پرخطر هم سطح شغلی سه و چهار تعطیل است و در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر نیز همه مشاغل به جز موارد ضروری سطح یک تعطیل خواهد بود.  

شهرستان سلماس حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و در شمال آذربایجان غربی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha