زمین مورد نیاز ۴۰ هزار واحد مسکن جامعه ایثارگری کشور آماده‌سازی شد

شهرکرد- ایرنا-معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اهمیت تامین مسکن جامعه ایثارگری کشور گفت: در راستای اجرایی شدن طرح تامین مسکن ایثارگران یک تفاهم‌نامه الحاقی تنظیم شده است و برای ۴۰ هزار واحد مسکونی نیز زمین آماده‌سازی شده است.

محمود پاکدل روز شنبه در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکید رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر تامین مسکن و اینکه امسال را سال نهضت ساخت مسکن برای ایثارگران نامگذاری کرده است، افزود: شرایط جدید برای مسکن ملی فراهم شده است و امتیازات ایثارگری در طرح مسکن ملی منظور می‌شود که این امر گام موثری برای مسکن‌دار شدن ایثارگران است.

به گفته وی، براساس قانون بودجه سالجاری تسهیلات مسکن در مرکز استان‌ها از ۱۲۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌ها از ۱۰۰ میلیون به ۲۵۰ میلیون و در روستاها از ۶۰ میلیون تومان سال گذشته به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است و  ایثارگران از پرداخت هزینه انشعاب و پروانه ساخت معاف هستند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران، شرایط خاص وجود دارد که زمین برای جانبازان بالای ۲۵ درصد، همسران شهدا و فرزندان شهدا است و در خصوص تسهیلات مسکن نیز جانبازان زیر ۲۵ درصد و والدین شهدا نیز مشمول دریافت تسهیلات مسکن می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه همه آیین‌نامه مرتبط با بودجه سالجاری در ابتدای سال تنظیم شده است،گفت: مهمترین نکته بند "د" تبصره ۲۰ در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران است که در این راستا، کارگروهی با حضور مشاوران وزرا و روسای دستگاه‌ها تشکیل شده که مشکلات دستگاه‌ها شناسایی شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان ناظر بر اجرایی شدن و یا نشدن این قانون نظارت دارد.

پاکدل اظهار داشت: مشمولان تبصره ۱ حالت اشتغال نیز از افزایش حقوق بهره‌مند شدند و این افزایش از ماه جاری اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، در راستای رفع مشکلات معیشت جامعه ایثارگری نیز اقداماتی در دست اجراست که برای مشمولان تصبره یک و معوقاتی که مشمولان ماده ۳۸ دارند، در پایان مردادماه اقدام می‌شود.

وی به افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال برای جامعه ایثارگری کشور اشاره کرد و گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از ۵۰میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و برای نخستین بار یک‌هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها برای اشتغال ایثارگران در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سفر یکروزه به استان با خانواده شهدا نیز دیدار داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha