جدول خاموشی‌های برق کرمان چگونه تنظیم می‌شود؟

کرمان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان از دقت‌نظر و حساسیت موجود برای تنظیم جدول خاموشی‌های احتمالی برق می‌گوید و تاکید دارد که برای تنظیم عادلانه این جدول نهایت تلاش‌ها به کار گرفته شده است.

محمد سلیمانی ساردو که روز دوشنبه با هدف گرامیداشت روز خبرنگار به دیدار خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان آمده بود در واکنش به سخنان رئیس ایرنا استان که گفت جدول خاموشی‌ها را تحلیل محتوا کرده‌ایم و با نهایت دقت و عادلانه تنظیم شده بود که جای قدردانی دارد، ضمن تشکر از ایرنا که با این حساسیت موضوعات را دنبال می‌کند توضیح داد تلاش شرکت توانیر بر آن است که اگر قرار باشد خاموشی رخ دهد، عادلانه و براساس برنامه اصولی باشد.

وی تشریح کرد: جدول خاموشی ها در کرمان بر اساس تجارب قبلی و با برنامه ریزی دقیق و عادلانه تنظیم می شود و برای آگاهی مشترکان به‌موقع از طریق سایت شرکت توزیع به نشانی www.nked.co.ir و رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

سلیمانی ساردو افزود: گاه مشاهده شده برخی شهروندان مدعی هستند که برخی منازل هیچگاه قطع نشده است که ما پاسخ می دهیم امکان ندارد مگر اینکه در نزدیکی یک بیمارستان استقرار داشته باشند که پس از بررسی ها این موضوع را تایید می کنند.

وی اضافه کرد: برق بیمارستان ها و برخی دیگر مراکز حساس که نباید دچار قطع برق شوند مشمول خاموشی ها نمی شود اما وقتی با کمبود برق با افزایش مصرف مواجه می شویم تلاش می کنیم که همه مناطق شهرها براساس یک الگو و برنامه عادلانه مشمول خاموشی ها شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان افزود: هرچند خاموشی های تابستانی اوج بار با همکاری مشترکان بویژه صنایع مدیریت شده است، اما گاه با افزایش دما و مصرف مجبور به اعمال برخی خاموشی ها می شویم که آن هم اگر مشترکان براساس توصیه های توانیر با رعایت چند الگوی ساده میزان برق خود را ۱۰ درصد کاهش دهند و به سمت مدیریت بهینه گرایش یابند، کمبودها برطرف خواهد شد.

وی اظهارداشت: با توجه به احتمال کمبود سوخت نیروگاهی در زمستان، امکان کمبود برق در آن فصل از سال نیز محتمل است لذا صرفه جویی برق باید در تمامی اوقات در دستور کار شهروندان قرار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در ادامه با گرامیداشت یادوخاطر شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا که سال ۷۷ به دست طالبان متحجر به همراه تعدادی از دیپلمات ها به شهادت رسید، روز خبرنگار را گرامی داشت و تاکید کرد: توجه به خبر و اطلاع رسانی در حوزه های حساسی مانند برق اولویت رسانه های استان کرمان از جمله ایرناست.

وی گفت: رسانه ها نقش اساسی در انعکاس مطالبه گری مردم دارند و در محدودیت های مصرف برق تابستان خبرگزاری ایرنا از جمله رسانه هایی محسوب می شود که بسیار حرفه ای و کمک کننده عمل کرد و در عین انعکاس مطالبات شهروندان از دایره انصاف در بازتاب پاسخگویی مسئولان برق خارج نشده است.

سلیمانی ساردو ادامه داد: تعامل و همکاری خبرگزاری ایرنا با صنعت برق بسیار تاثیرگذار بوده است و مطمئن باشید این همکاری در آینده با قوت و جدیت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

داود میاندهی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان نیز در این دیدار ظرفیت ها و کارکردهای مختلف این خبرگزاری را تشریح و فرآیندهای تولید محتوا با لحاظ سیاستگذاری خبری و توجه به رویکردهای اقناعی و علمی حوزه مخاطب شناسی را در فعالیت ها توضیح داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha