۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴
کد خبر: 84431820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برقی که رفت، مصیبتی که آمد

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴
کد خبر: 84431820
"محمدحسین فلاح"
برقی که رفت، مصیبتی که آمد

یزد- ایرنا- قطع مکرر، چند باره و روزانه برق در شهر یزد طی چند روز گذشته، مشکلاتی برای شهروندان و صاحبان مشاغل این شهر ایجاد و آنها را از این وضعیت، ناخرسند کرده است.

ادامه این وضعیت آن هم به صورت مکرر و گاهی چند ساعته، نه فقط موجب ضرر و زیان به وسایل برقی منازل شهروندان شده بلکه موجب ایجاد ترافیک در سطح شهر یزد بعلت قطع چراغ های راهنمایی و رانندگی هم شده است.

اگر وسایل برقی خانگی مجهز به محافظ نباشد بطور قطع امکان ضرر و زیان به این وسایل و حتی سوختن و از رده خارج شدن آنها وجود دارد.

بیشترین خاموشی‌ها و قطع های برق مربوط به هفته جاری و بخصوص روزهای یکشنبه و دوشنبه /امروز/ بوده است.

قطع ناگهانی برق حتی موجب از کار افتادن درب های الکترونیکی شده به  گونه ای که یک مغازه دار مجبور است گاهی پس از ساعت ۱۴ که باید به منزل بود تا متصل شدن برق در مغازه خود بماند.

امروز قطع مکرر برق موجب قطع چراغ های راهنمایی و رانندگی در سر برخی چهار راهها و به تبع آن ایجاد ترافیک و بی نظمی و بعضا تصادف هم در شهر یزد شد.

راهور یزد اعلام کرده قطع برق بدون اعلام قبلی بوده و همین موجب شده تا پلیس راهنمایی و رانندگی نتواند از قبل برنامه ای برای اعزام ماموران به سر چهار راهها و میادین تدارک ببیند.

روز دوشنبه /امروز/ قطع چراغ های راهنمایی و رانندگی در چهار راه فرهنگیان موجب شده بود تا فردی لباس شخصی در غیاب ماموران راهور، در میانه چهار راه، خودروها را هدایت کند تا از راه بندان و ترافیک جلوگیری شود.

قطع برق در چهار راه شرکت نفت، استقلال و چهار راه ایرانشهر هم مشکلاتی در رفت و آمد ایجاد و موجب ترافیک شده بود.

قطعی های پیاپی برق در شهر یزد ، شهروندان را کلافه کرده و برخی از آنها در تماس با خبرنگار ایرنا بهبود وضعیت موجود و رساندن صدای مردم به مسوولان را خواستار شدند.

یک پزشک فوق تخصص چشم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از استهلاک یک دستگاه معاینه چشم مطب شخصی خود بخاطر نوسانات برق خبر داد، یکی از پزشکان فوق تخصص غدد هم از قطع شبانه برق در مطب خود و کلافه شدن و گرما خوردن بیماران خود گفت و یک مدیر اداری هم از سوختن یخچال منزل خود و هزینه یک میلیون تومانی ناشی از تعمیر آن خبر داد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید قطع مکرر برق در چند روز گذشته، گفت: تولید و مصرف برق، همخوانی ندارد؛ افزایش گرما موجب افزایش مصرف برق شده و لذا نیروگاهها جوابگو نیست.

محسن نگارش افزود: صنایع یزد همکاری لازم را با شرکت توزیع برق دارند اما بالا بودن مصرف موجب شده تا مجبور به قطع برق در برخی مصارف خانگی و شهری شویم.

وی با بیان اینکه این یک مشکل سراسری و کشوریست، تاکید کرد: اگر برق برخی مناطق را قطع نکنیم ممکن است کل شبکه دچار فروپاشی شود.

نگارش اعلام کرد: وضعیت موجود تا پایان هفته ادامه دارد و از روز جمعه، شرایط، عادی خواهد  شد.

وی یادآور شد: برنامه های نوبتی قطع برق در شهر یزد روی سایت شرکت توزیع برق قرار دارد و طبق آن عمل می شود اما گاهی قطع ناخواسته یک پست، موجب ایجاد خلل در این بخش می شود.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha