استاندار خراسان رضوی: ترددهای بین شهری در این استان کاهش یافته است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: با محدودیت‌های اعمال شده چند روز اخیر در استان برای جلوگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ میزان ترددهای حمل و نقل شهری به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روز جمعه استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در نشست با اعضای هیات مدیره نظام پزشکی این استان افزود: ضمن مسدودی ۶  ورودی‌ استان، از ورود خودروهای پلاک غیربومی جلوگیری می‌شود. همچنین ظرفیت پروازها کاهش ۵۰ درصدی داشته است و درخواست شد این رقم به ۳۰ درصد برسد.
وی اضافه کرد: تمام وقت خود را برای مدیریت این بیماری در استان گذاشته‌ایم با این حال کنترل شرایط به تنهایی قابل حل نیست و باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند.  

استاندار خراسان رضوی گفت: با تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری ستاد مقابله با کرونا در استان، معاونان استانداری را در کمیته‌های گوناگون مستقر کردیم تا به صورت ۲۴ ساعته ضمن نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نیازمندی‌های کادر درمان و بیماران را با رصدهای خود تامین کنند.
معتمدیان ادامه داد: برای مقابله با کرونا نیازمند یک عزم ملی هستیم و نگاه‌های جزیره‌ای در مقابله با کرونا موثر واقع نمی‌شود و یکی از موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری بوده که همواره یکی از مطالبات ما از مردم است.
وی افزود: در حال حاضر نزدیک به هزار نفر در بیمارستان های استان بستری هستند و به همین دلیل به صورت میدانی از نزدیک در بیمارستان‌ها حضور پیدا می‌کنیم و با مشکلات روبرو هستیم و در این راستا باید به توان کادر درمانی هم نگاهی داشت که ماه‌هاست درگیر خدمت رسانی به بیماران هستند.
استاندار خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر و در بعد روانی و ترسی که در دل مردم ایجاد شده است صدا و سیما و اصحاب رسانه باید آرامش لازم را ایجاد کنند چرا که هدف ما هم در استان آرام نگه داشتن فضا ست.

معتمدیان به برخی اقدامات انجام شده برای تامین نیازهای کادر درمان و بیماران اشاره کرد و افزود: در بحث تامین اکسیژن با تعدادی از استان‌ها ارتباط گرفتیم و اولین محموله ۲۰ تنی هم روز گذشته وارد استان شد. همچنین موضوع افزایش تخت‌های بیمارستانی را در چند مرحله دنبال کردیم که طی چند روز آینده با افتتاح بیمارستان‌های امداد و نجات و بیمارستان تربت حیدریه به ظرفیت تخت‌ها افزوده خواهد شد. ضمن این که تعدادی از مراکز بستری ۱۶ ساعته را به ۲۴ ساعت فعالیت ارتقا دادیم و به دنبال ارتقای بقیه مراکز هستیم.
وی تاکید کرد: از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کردیم و این آمادگی در خراسان رضوی وجود دارد تا از توان آنها استفاده کنیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع  واکسیناسیون گفت: مشکل خاصی در مبحث واکسیناسیون نیست و به زودی روند واکسیانسیون در استان سرعت بیشتری خواهد گرفت.
معتمدیان با بیان این که ۱۷ هزار پزشک در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند افزود: این رقم یک ظرفیت بسیار خوب برای استان است که قطعا از ظرفیت‌ آنان و بخش خصوصی برای مدیریت بیماری کووید۱۹ استفاده بیشتری خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: اولویت اول ما در حال حاضر به لحاظ این که بار ورودی به بیمارستان‌ها را کاهش دهیم بحث ۲۴ ساعته کردن مراکز سرپایی در استان و شهر مشهد مقدس است و در این راستا طی روزهای اخیر ۶ مرکز سرپایی در شهر مشهد ۲۴ ساعته و چند روز آینده هم چهار مرکز دیگر این قابلیت را خواهند داشت.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۵۲۷  بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۶ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وبدا، از دیروز تا امروز ۲۲ مردادماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۷۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

تاکنون ۱۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۴۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۷۷۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۴۱۷ دُز رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha