بنیاد مسکن تربت‌حیدریه افزون بر ۲۶ هزار مترمربع آسفالت انجام داد 

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: در راستای خدمت رسانی به نقاط محروم و روستایی ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع آسفالت در روستاهای سرهنگ، ده پایین، منظر و جوادیه انجام شد.

اصغر کوهسرخی روز پنجشنبه در سومین روز از هفته دولت و در آیین بهره‌برداری از آسفالت چهار روستا که به صورت نمادین در روستای ده پایین از بخش مرکزی تربت حیدریه انجام شد افزود: برای تحقق این خدمات، سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به همراه ۱۶۷ تن قیر توسط بنیاد مسکن و با مشارکت دهیاری تامین شده‌ است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال برای ساخت مسکن روستایی مبلغ ۴۱ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال تسهیلات و ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.
مدیر بنیاد مسکن تربت‌حیدریه گفت: امسال همچنین تسهیلات مسکن روستایی به ازای هر واحد مبلغ یک میلیارد ریال با سود سهم متقاضی پنج درصد و دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی ۲۰ ساله در حال پرداخت است که تاکنون ۲۴۰ فقره به این شهرستان اختصاص یافته است و تعداد ۷۹ فقره به بانک‌های عامل معرفی شده است و تا پایان امسال به حدود ۶۰۰ فقره افزایش خواهد یافت.
کوهسرخی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ جلد سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک تربت حیدریه صادر و تحویل متقاضیان شده‌ است همچنین در راستای تامین زمین برای احداث مسکن در روستاها، تعداد ۱۶ قطعه به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد.
وی در خصوص اجرای طرح هادی نیز گفت: مرحله نخست اجرای سنگفرش معابر روستای ملی ابریشم بسک با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی بنیاد مسکن اجرا شد.

 ۶۸ طرح در هفته دولت امسال در شهرستان تربت حیدریه با ۷۸ میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان اعتبار افتتاح و ۹ طرح نیز با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان کلنگ زنی می شود که طرحهای افتتاحی در حوزه های کشاورزی، گازرسانی، اورژانس علوم پزشکی، صنعت، نوسازی مدارس، برق رسانی و میراث فرهنگی بوده و  طرحهای کلنگ زنی نیز شامل سلف سرویس پردیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، ساخت ۱۰ کیلومتر خط فشار متوسط میدان بسیج به پست راشد، هشت کیلومتر خط فشار متوسط در رباط سنگ و ایجاد چند مجموعه ورزشی در روستاهاست.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha