اخبار پلیس پایتخت؛ کلاهبرداری با ترفند اینترنت هدیه

تهران - ایرنا - اخبار پلیس به هشدار به کاربران فضای مجازی می‌پردازد که کاربران باید دقت داشته باشند به هیچ وجه به لینک‌های ارسالی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان ثبت نام و دریافت اینترنت رایگان توجه نکنند، بیشتر لینک‌های ارسال شده جعلی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، مجرمان سایبری با تبلیغات اغوا کننده به راحتی کاربران را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند و کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که ادعا دارند اینترنت رایگان، شارژهای ارزان قیمت می‌فروشند که بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می‌دهند.  

کاربران باید دقت داشته باشند به هیچ وجه به لینک‌های ارسالی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان ثبت نام و دریافت اینترنت رایگان توجه نکنند، بیشتر لینک‌های ارسال شده جعلی می باشد.

 کشف ۱۰۱ کیلو مواد مخدر در "میدان آزادی" 

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران از توقیف یک دستگاه خودروی سواری در "میدان آزادی" و کشف ۱۰۱کیلو تریاک، حشیش و شیشه ازخودروی متهم خبر داد.  

وی بیان کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد یکی از سوداگران مرگ ساکن  محدوده غرب تهران، محل سکونتش را به محل دپوی و نگهداری مواد مخدر تبدیل کرده و پس از انتقال محموله مواد مخدر به مخفیگاهش آن را به خریداران عمده مواد مخدر  توزیع می کند.

وی با بیان اینکه در رصد های اطلاعاتی به دست آمد، متهم با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری در حال انتقال محموله ای از مواد مخدر به مخفیگاهش است، افزود: کلیه محورهای منتهی به مخفیگاه متهم تحت کنترل در آمد تا اینکه شامگاه گذشته، تیم عملیات این پلیس موفق شدند خودروی متهم را در محدوده "میدان آزادی" مشاهده و توقیف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران عنوان کرد:  در بازرسی از داخل این خودرو ۶۳ کیلو  و ۹۰۰گرم تریاک، ۳۱کیلو و ۵۰۰گرم حشیش و ۶کیلو و ۱۵۰گرم شیشه کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: متهم به همراه مواد مخدر مکشوفه به مقر پلیس انتقال و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

 زمین گیر شدن ۲ گروه از سارقان مسلح با اقتدار پلیس پایتخت 

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت از زمین گیر شدن سارقان مسلح در ۲ عملیات جداگانه پلیس پایتخت و کشف ۲ قبضه سلاح جنگی از آن ها خبر داد.  

وی با  اشاره به اجرای طرح برخورد ضربتی با سارقان، بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه توسط سارقان شرور در پایتخت، طرح برخورد با سارقان مسلح به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس پایتخت قرار گرفت.

رحیمی با اشاره به اینکه تیم های گشت ضربت خودرویی و موتوری در نقاط مختلف شهر مستقر هستند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه ی پلیسی به سرعت واکنش لازم را انجام دهند، عنوان کرد: در این رابطه عوامل گشت کلانتری قلهک در پی مشکوک شدن به سرنشینان یک دستگاه موتور سیکلت که دارای پلاک مخدوش بود، برای بررسی صحنه، اقدام، که این افراد به محض مشاهده ماموران با سرعت و در خلاف جهت حرکت خودروها اقدام به فرار می کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ عنوان کرد: مجرمان که با خود سلاح به همراه داشتند به سمت ماموران اقدام به تیراندازی کرده که در ادامه ماموران لاستیک موتورسیکلت مجرمان را هدف قرار داده و سارقان را متوقف و دستگیر کردند.

وی افزود: در بررسی سوابق این مجرمان مشخص شد که یکی از آنان دارای ۲۴ فقره سابقه سرقت، شرارت و... است و همچنین همدست او نیز دارای سوابق متعدد می باشد.

سردار رحیمی اضافه کرد: در اجرای طرح برخورد ضربتی با سارقان کیف قاپ و سارقان منزل، عوامل ضربتی کلانتری ولنجک، پس از مشاهده رفتار مشکوک فردی که با ماسک در حال زاغ زنی مراجعین یکی از اماکن تجاری و همچنین همدست وی با موتور سیکلت روشن که دارای پلاک مخدوش بود در کنار او انتظار می کشید؛ به بررسی موضوع پرداختند، که این افراد نیز به محض مشاهده ماموران به سرعت از محل متواری می شوند.
 
وی اظهار داشت: متهمان با سرعت عمل و پیگیری های مجدانه ماموران کلانتری ولنجک پس از دقایقی تعقیب و گریز  متوقف و دستگیر شدند که در بررسی های انجام شده از متهمان، یک قبضه سلاح کمری کشف شد.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اینکه در این عملیات یکی از سارقین که سلاح به همراه داشت از ناحیه پا هدف گلوله پلیس قرار گرفت، افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این سارقان نیز دارای سوابق متعدد سرقت و شرارت می باشند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: طرح برخورد با جرائم خشن به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ها و گشت های یگان امداد قرار دارد و هرگز اجازه نخواهیم داد که سارقان با آسودگی خاطر مرتکب اعمال مجرمانه شوند.

وی با قدردانی از دستگاه قضا در برخورد مقتدرانه با مجرمان جرائم خشن، عنوان داشت: به طور حتم صدور احکام بازدارنده می تواند تاثیر بسزایی در تنبیه مجرمان و خلافکاران داشته باشد.

دستگیری عامل اصلی ضرب و جرح شهروندان 

سرهنگ غلامحسین زراعتکار رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری عامل اصلی ضرب و جرح ۲ تن از شهورندان و تخریب ۲ دستگاه موتورسیکلت در حوالی خیابان "باستان" خبر داد.  
 
وی گفت: اول هفته گذشته خبری در خصوص درگیری و عربده کشی و تخریب ۲ دستگاه موتورسیکلت در یکی از محله های حوالی خیابان باستان دریافت کردیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله  تیمی از ماموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت به آدرس اعلامی اعزام که در بررسی اولیه و بازبینی دوربین های مداربسته مشخص شد سه نفر  سرنشین خودرو ۲۰۶ که از اراذل و اوباش سابقه دار پایتخت بوده در حالی که شرایط عادی نداشته اقدام به عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت نموده که در همین بین نیز به ۲ تن  ازشهروندان حمله ور و انان را از ناحیه دست و صورت زخمی و۲ دستگاه موتورسیکلت پارک شده در محل را تخریب و از محل گریخته اند.

سرهنگ زراعتکار با بیان اینکه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و  دستور دستگیری این افراد اخذ شد، بیان کرد: با انجام تلاش های شبانه روزی مخفیگاه عامل اصلی این درگیری در حوالی خیابان "کارگر" شناسایی و در عصر روز بیست و چهارم شهریور ماه در یک اقدام پلیسی دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال داده شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنست عمومی پایتخت با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری سایر متهمان این پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف بیش از ۱۶ کیلو تریاک 

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از کشف ۱۶کیلو و ۱۵۰گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس پایتخت و ویژه غرب خبر داد.  
 
وی اظهار داشت: ماموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در پالایش های اطلاعاتی از توزیع مواد مخدر توسط یکی از سوداگران مواد مخدر در غرب مطلع شدند.

وی افزود: به دنبال این موضوع در تحقیقات بیشتر مشخص شد، متهم به تازگی یک محموله مواد مخدر را از قاچاقچیان مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور خریداری و پس از انتقال به شهرستان "قدس" قصد دارد تا آن را به پایتخت منتقل و در فرصتی در سطح شهر تهران توزیع کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران  اضافه کرد: با تجمیع اطلاعات بدست آمده و پس از  هماهنگی های قضائی، مخفیگاه و خودروی متهم  با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ویژه غرب شناسایی شد و خودروی متهم توقیف شد.

وی عنوان کرد: متهم در  حالی که در یکی از میادین اصلی شهرستان قدس در تردد بود دستگیر و  در بازرسی از آن  ۱۶ کیلو و ۱۵۰گرم تریاک کشف شد.  

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران خاطر نشان کرد: متهم به همراه مواد مخد مکشوفه به مقر پلیس انتقال و پس از انجام تحقیقات تکمیلی  برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

بازداشت کلاهبردار ۱۰۰ میلیاردی در لحظه آخر 

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری فردی که از ۱۷۰ مال باخته، ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد و گفت: متهم در حال خارج شدن از کشور دستگیر شد.  

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر شکایتی از کلاهبرداری از چند شهروند تهرانی به پلیس فتا ارجاع شد و تیمی از کارشناسان  این پلیس، بررسی تخصصی این پرونده ها را آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از مال باختگان مشخص شد که فردی تحت عنوان مجری برنامه رادیویی با آنها تماس گرفته و اعلام کرده که آنها در یک مسابقه رادیویی برنده جایزه شده اند.

رئیس فتا تهران ادامه داد: در یک سناریوی تکراری فرد تماس گیرنده با به کارگیری شیوه های متقلبانه، مخاطب خود را برای دریافت مبلغ جایزه به دستگاه های خودپرداز هدایت کرده و باترفندی خاص و ثبت کدهای اعلامی توسط مال باخته، موجودی حساب مخاطب را به حساب های مورد نظر خود انتقال داده است.

سرهنگ معظمی اضافه کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی ماموران پلیس فتا، سرانجام سرنخ هایی از هویت واقعی متهم به دست آوردند و در پایش های اطلاعاتی مشخص شد که متهم قصد خروج از کشور را دارد.

وی با عنایت به اینکه متهم پس از هماهنگی های قضائی در حال خروج از کشور دستگیر شد، عنوان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به ۱۷۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه  اعتراف کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: کارشناسان ارزش ریالی این کلاهبرداری ها را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند و متهم پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha