۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84472817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۲۶ مرکز حوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد در زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت ۲۶ مرکز در حوزه درمان و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: از این تعداد یک مرکز گذری و سرپناه شبانه، ۱۰ مرکز درمانی به صورت سرپایی، ۱۵ مرکز به صورت اقامتی و یک مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ برای نگهداری اجباری معتادان فعال است.

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۰ مرد و زن معتاد متجاهر جمع آوری شده اند و معتادان به مواد مخدر و روانگردان متجاهر که فاقد گواهی درمان در مراکز موضوع ماده (۱۵) همان قانون هستند، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه (قابل تمدید برای یک دوره دیگر) در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ نگهداری می شوند.

وی اظهار داشت: این مراکز به منظور نگهداری معتادان متجاهر که تمایل، انگیزه یا توان لازم را برای مطالبه و جستجوی داوطلبانه خدمات درمان و بازتوانی و ماندگاری در درمان را ندارند تعریف شده است که با نامه مقام قضایی توسط نیروی انتظامی به مراکز فوق الذکر ارجاع داده شده که هم اکنون یک مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ در شهرستان زنجان در حال ارائه خدمات به افراد گروه هدف است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ ظرفیت مناسبی برای ارائه راهکارهای پیشگیری و درمان اعتیاد دارد، تاکید کرد: اطلاع از چگونگی رفتار با فرد معتاد، کنترل شخص معتاد در مواقع بحرانی، آگاهی از انواع مواد مخدر ناشناخته و غیره، ارجاع افراد دارای اعتیاد به مراکز دارای مجوز و معرفی کمپ‌های معتبر از خدمات خط ملی اعتیاد است.

به گفته وی، پارسال تعداد ۳۶۱ نفر از معتادین بی بضاعت جهت درمان از خدمات یارانه درمان مراکز اقامتی و سرپایی معتادین بهره مند شدند، همچنین تعداد ۴۱۱ نفر مرد و ۵۵ زن معتاد متجاهر با دستور مقام قضایی در طرح جمع آوری معتادین متجاهر به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ استان انتقال و با تامین هزینه اداره بهزیستی به مراکز نگهداری تحویل داده شد.

این مسوول با اشاره به اهمیت ساماندهی افراد بی‌خانمان خاطرنشان کرد: گرچه جمع‌آوری و انتقال اینگونه افراد به مراکز و گرمخانه‌ها و همچنین تاسیس و اداره گرمخانه‌ها برعهده شهرداری است مرکز سرپناه شبانه معتادان(شلتر) خدمات موردنیاز به افراد معتاد و بی‌خانمان را  ارائه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha