تاسیس مراکز نیکوکاری باعث افزایش مشارکت‌های مردمی کمیته امداد شده است

قزوین - ایرنا - قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: تاسیس مراکز نیکوکاری در قزوین منجر به افزایش سطح مشارکت‌های مردمی این نهاد در راستای کمک به محرومان و محرویمت زدایی شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الله غلامی روز یکشنبه و در مراسم آغاز به کار مرکز نیکوکاری قرض الحسنه مهر امداد که در مسجد النبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مراکز نیکوکاری، نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) نبوده بلکه یک مرکز مردمی برای خدمت به نیازمندان بوده و تأسیس آن در جهت خدمت به محرومان و نیازمندان، تسریع و جمع آوری کمک های مردمی با مشارکت اقشار مختلف مردم در روند جمع آوری و چه توزیع آن صورت گرفته است.

به گفته این مسوول، مراکز نیکوکاری در واقع به مثابه دفاتر پیشخوان خدمت به نیازمندان هستند که خدمات گوناگون را در مناطق مختلف جغرافیایی منسجم و توسعه می دهند.

وی افزود: کمیته امداد امام (ره) براساس سیاست محوری و توانمندسازی مددجویان، خدمت به نیازمندان را پیگیری می کند و در کنار این مساله که به استقلال معیشتی محرومان نیز منجر می شود، تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت های مردمی بستر رفع دغدغه های معیشتی محرومان را هم فراهم کند.

غلامی اضافه کرد: در تمامی خدمات ارایه شده از سوی این نهاد به نیازمندان، مشارکت مردم یک اصل بوده و این مهم از طریق اجرای طرح های مختلف اجرا و در چند سال گذشته نیز برای افزایش میزان مشارکت های مردمی در ابعاد مختلف، مراکز نیکوکاری زیادی تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری به طور کامل مردم محور بوده و این مراکز توسط معتمدان محلی و در قالب هیات امنا اداره و از ظرفیت افراد متمکن محل جهت رفع نیاز محرومان آن محل استفاده می شود، گفت: فعالان و اداره کنندگان این مراکز هیچ گونه وابستگی اداری و رسمی به کمیته امداد امام (ره) نداشته و تمامی فعالیت و حضور آنها براساس تکلیف دینی است.

وی یادآور شد: در گام نخست تأسیس مراکز نیکوکاری، رویکرد عمومی و معیشتی مورد توجه بود که در این جهت گیری، مسجد محور فعالیت این نوع مراکز قرار گرفت.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین اظهار داشت: هدف از تشکیل مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزایش حس مسوولیت پذیری اجتماعی و ارتقای خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha