۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۱۶
کد خبر: 84496842
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان مهریز به ۲ دستگاه پیشرفته مغز و اعصاب مجهز شد

یزد- ایرنا- مدیر بیمارستان مهریز گفت: این مرکز درمانی به دستگاه‌های پیشرفته تحریک مغناطیسی مغز و اعصاب (RTMS) و ویدئو مانیتورینگ نوار مغز (LTM) تجهیز شد.

سید رسول محسن‌زاده عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه تحریک مغناطیسی مغز و اعصاب (RTMS) کاربرد موثری در درمان بیماری‌هایی نظیر سکته مغزی ، پارکینسون ، صرع‌، فلج صورت و دردهای اسکلتی عضلانی دارد .

وی، درمان افسردگی و اختلال دوقطبی، اختلالات اضطرابی و وسواس، درمان اختلال بلع پس از سکته مغزی و سردردهای میگرنی را از دیگر کاربردهای این دستگاه ذکر کرد و ادامه داد: با خرید و تجهیز بیمارستان به دستگاه ویدئو مونیتورینگ نوار مغز (LTM)، تشخیص قطعی نوع صرع یا اختلال تشنجی بیماران نیز فراهم شده است.

این مسئول با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان شهرستان، تعیین موثرترین درمان دارویی یا غیردارویی، تعیین کانون تشنج و برداشتن آن با عمل جراحی و تشخیص صرع‌های عصبی را از دیگر کاربردهای مهم دستگاه مونیتورینگ نوار مغز (LTM) ذکر کرد.
محسن‌زاده میزان بودجه هزینه شده برای خرید این ۲ دستگاه‌ها را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و همکاری خیران برای کمک به این مجموعه برای ارتقای فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف را خواستار شد.

هم‌اکنون ۶ پزشک فوق تخصص در رشته‌های ریه، روماتولوژی، گوارش و غدد دربیمارستان مهریز فعالیت دارند که تامین تجهیزات و اضافه شدن فوق تخصص مغز و اعصاب، تعداد پزشکان فوق تخصص در این بیمارستان به هفت نفر رسید.

فعالیت درمانی و بهداشتی بیمارستان مهریز از سال ۱۳۷۲ آغاز شده که شامل درمانگاه عمومی و تخصصی ، بخش های زنان و زایمان ، جراحی، اورژانس، اطفال، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز و چشم پزشکی است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha