طرح جهش تولید در بیش از ۱۷۰ هزار هکتار دیمزار کرمانشاه اجرا شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سطوح اجرایی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اکنون به بیش از ۱۷۰ هزار هکتار رسیده، این در حالی است که سطوح ابلاغی طرح ۱۵۰ هزار هکتار بوده است.

به گزارش ایرنا، سید«افشین صفوی» روز چهارشنبه در وبینار کشوری طرح جهش تولید در دیمزارها افزود: استان کرمانشاه در تحقق سطوح ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارها بسیار موفق عمل کرده است.

وی، تعداد افراد معرفی شده در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تأمین ادوات به بانک عامل را ۲۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۰ دستگاه ادوات در بانک مصوب شده و تحویل متقاضیان شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه، سطوح بیمه زمین‌های زیرپوشش طرح جهش تولید در دیمزارها را در کرمانشاه ۱۶۸ هزار هکتار و حدود ۹۸ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم بیمه اراضی کشاورزی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها در کشور بی نظیر است.

وی در ادامه به برنامه های سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در خصوص تنوع کشت در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: در این استان تنوع بسیار خوبی از کشت های مختلف گندم، جو، نخود و کاملینا وجود دارد که در نوع خود در کشور بی نظیر است.

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha