۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84526740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جامع ترافیکی سنندج بروز رسانی می‌شود

سنندج- ایرنا- شهردار سنندج گفت: در حال حاضر دیدگاه شهری پیاده محور و انسان محور است ، لذا مطالعات گذشته در حوزه ترافیک بازنگری شده و طرح جامع ترافیکی بروز رسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید انور رشیدی روز سه شنبه در نخستین نشست خبری خود را اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در راستای بروزسانی طرح جامع ترافیکی در آینده نزدیک با استفاده از نظرات مشاوران مجرب بازنگری لازم را انجام  خواهیم داد تا مشکلات حوزه مسائل ترافیکی هسته مرکزی و نقاط حادثه خیز شهر کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود با پایان یافتن کرونا و بازگشایی مدارس شاهد بارترافیکی بالایی در خیابان‌های اطراف پیاده‌راه خیابان فردوسی باشیم، گفت: در خیابان‌های انقلاب و طالقانی، صلاح الدین، مولوی، آبیدر و کشاورز و در راستای مرتفع شدن مشکل ترافیک و پارک خودرو؛ احداث پارکینگ طبقاتی در دست مطالعه است.

ضرورت برقراری عدالت اجتماعی در نقاط کم‌برخوردار

شهردار سنندج افزود: دیدگاه هیات دولت جدید توجه بیشتر به مناطق کم برخوردار است و در همین راستا از مهمترین برنامه ‌ایی که در شورای اسلامی شهر مطرح شد برقراری عدالت اجتماعی در سطح شهر به ویژه در نقاط کم برخوردار است.

وی اظهار داشت: توزیع ناعادلانه خدمات اجتماعی در سطح شهر مشهود است و مردم این ناعدالتی را از ما نمی پذیرند و توجه ویژه ما به مناطق کم برخوردار در تمام زمینه ها به ویژه در حوزه سرانه فضای سبز، عمومی ترافیک، حمل و نقل و مجتمع های رفاهی و تفریحی در قالب جذب و هدایت سرمایه گذار خواهد بود.

رشیدی به ایجاد پارک‌ درشت دانه اشاره کرد و گفت:در این زمینه اولویت اول ما مناطق کم برخوردار است که انتظار می رود دستگاه های متولی  نسبت به اصلاح و شبکه گذاری این مناطق اقدام کنند تا در برنامه بودجه سال آینده در بحث آسفالت این مناطق نسبت به اصلاح یا احداث شبکه‌ها اقدام شود.

وی یاداور شد: وبا توجه به اینکه احداث شهرکی به نام نیشتمان در حاشیه شهر سنندج انجام خواهد شد باید به سرانه‌های فضای عمومی توجه شده و قبل از احداث این شهرک در قالب پارک و در مسیر معابر و دسترسی‌ها ایجاد شود که مشکلات شهرک بهاران در این شهرک نیز تکرار نشود.

راه‌اندازی پویش سبز

شهردار سنندج در ادامه گفت: با شروع سال ۱۴۰۱ وارد قرن جدید می شویم بنابراین با شروع قرن جدید دیدگاه ما در زمینه فضای سبز، دیدگاه زیست محیطی خواهد بود و دراین زمینه بحث پسماند، زباله و نخاله و مدیریت پسماند در اولویت قرار خواهیم داد.

وی  اظهار داشت: در حوزه فضای سبز اقدام به راه اندازی پویش سبز با مشارکت شهروندان خواهیم کرد و ایجاد پشت بام سبز نیز در دستور کار قرار دارد.

رشیدی همچنین با اشاره به  ساماندهی صنوف آلاینده احداث شهرک‌های برای ساماندهی این مشاغل، گفت:با تلاش کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف احصا شده است.

بدهکاری ۲ هزار میلیارد ریالی شهرداری

وی در ادامه اظهار داشت: وضعیتی که شهرداری را تحویل گرفته ام نه تنها وضعیتی مناسب نیست بلکه وضعیتی بحرانی است و در حال حاضر این شهرداری قریب به ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بدهکاری دارد.

شهردار سنندج گفت: اولویت ما ایجاد درآمد پایدار است و  ریل گذاری این مهم با یاری اعضای شورای شهر انجام خواهد شد  تا در آینده هماند زمان حال دچار مشکل پرداخت حقوق کارکنان و پرسنل نباشیم.

وی با بیان اینکه زمانی که شهرداری را تحویل گرفتم حقوق مرداد و شهریور پرداخت نشده بود که تا امروز این ۲ ماه پرداخت شده و فقط مهر باقی مانده اما حقوق نیروهای حجمی حدود چهار ماه  عقب افتاده که برای بروز رسانی آن تلاش خواهیم کرد.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha