۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84529316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ هزار هکتار اراضی گلستان آماده کشت گندم است

۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶
کد خبر: 84529316
۲۰۰ هزار هکتار اراضی گلستان آماده کشت گندم است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان آماده کشت گندم است که تاکنون در ۱۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آن کشت این محصول راهبردی انجام شده است.

مختار مهاجر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهمیه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی برای کشت گندم در گلستان طی سال زراعی پیش رو ۳۶۸ هزار هکتار است که زمان کشت این محصول راهبردی به صورت رسمی از نیمه آبان آغاز خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۲۲ هزار تن بذر گواهی و بوجاری شده گندم از ارقام متناسب با شرایط اقلیمی گلستان تامین شده که تا الان چهار هزار تن آن بین کشاورزان توزیع و بقیه از سوی مراکز خدمات کشاورزی به تدریج توزیع می‌شود.

مهاجر به کشاورزان گندمکار گلستانی توصیه کرد اولویت نخست خود را برای کشت این محصول، استفاده از بذرهای گواهی شده قرار دهند زیرا این بذرها میزان تولید در هر هکتار را بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم افزایش خواهند داد.

وی سهمیه ابلاغی سال زراعی پیش روی گلستان برای کشت جو را حدود ۹۲ هزار هکتار اعلام  و اضافه کرد: برای کشت این محصول نیز چهار هزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی شده تامین و تا کنون ۲ هزار تن آن توزیع شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان از انعقاد قرارداد کشت دانه روغنی کلزا در سطح ۴۵ هزار هکتار توسط کشاورزان استان خبر داد و گفت: تا کنون در ۳۳ هزار هکتار کشت این محصول که سهمیه ابلاغی استان در سال زراعی پیش رو ۹۰ هزار هکتار است، انجام شده است.

مهاجر، میزان بذر گواهی و تامین شده برای کشت کلزا در گلستان را ۲۰۰ تن اعلام کرد و افزود: فصل کشت این محصول در این استان از نیمه دوم مهرماه شروع شده و تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت آماده سازی زمین برای کشت زراعت پاییزه توسط کشاورزان گلستانی اضافه کرد: امسال کشاورزان هیچ دغدغه‌ای برای تامین نهاده‌های مورد نیاز از قبیل انواع کود شیمیایی و بذرهای گواهی شده و سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی نداشته باشند.

مهاجر ادامه داد: کشاورزان برای تهیه سوخت تراکتورها مطابق سهمیه ابلاغی اقدام و در صورت بروز مشکلات احتمالی در این بخش به مدیریت جهادکشاورزی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

استان ۱.۹ میلیون نفری گلستان ۶۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد و سالانه با تولید ۱.۴ میلیون تن گندم از استان‌های برتر کشور در تولید این محصول راهبردی به‌شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha