چند خبر کوتاه از کردستان

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳
کد خبر: 84532211
چند خبر کوتاه از کردستان

سنندج- ایرنا- برگزاری رویداد کارآفرینی ایده‌های فناورانه و نوآورانه با حمایت شرکت‌ شهرک‌های صنعتی کردستان، رها سازی چهار قطعه پرنده در مریوان، راه اندازی سیستم پایش تصویری برای اولین بار در تالاب های کشور در زریبار مریوان چند خبر کوتاه از استان است.

به گزارش ایرنا،رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان از تیمار، تغذیه و رها سازی چهار قطعه پرنده در زیستگاههای این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: یک قطعه جوجه کبک که از متخلفین در منطقه دروران کشف و ضبط شده بود، با همکاری رئیس اداره، در باغ نگه داری و بعد از چندماه تغذیه و مراقبت و رشد کافی و آمادگی برای پرواز در زیستگاه های این شهرستان رهاسازی شد.

ابراهیم همت بلند افزود: یک قطعه عقاب طلایی که از ناحیه بال زخمی شده بود توسط همکاران اجرایی این اداره و دامپزشک معتمد، درمان شد و بعد ازیک هفته مراقبت و ادامه مداوا و اطمینان از کسب سلامتی، در جنگل های زیبای مریوان رها سازی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان با اشاره به اینکه یک قطعه عقاب طلایی دیگر که توسط همیار محیط زیست تحویل این اداره شده بود، توسط ماموران اجرایی و این همیار در مناطق آزاد رهاسازی شد، ادامه داد: یک قطعه قرقی نیزکه توسط همیار تحویل این اداره گردیده بود در پناهگاه حیات وحش رهاسازی شد.

تولید انار در ۶۰۰ هکتار از باغات کردستان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه بیشترین باغات انار استان مربوط به شهرستان های سروآباد و کامیاران است، اظهار داشت: این ۲ شهرستان در استان شرایط آّب و هوایی لازم برای پرروش انار را دارند.

زاهد حاجی میرزایی با بیان اینکه بیشترین ارقام انار کشت شده در استان ملس، رباب، محلی اورامان و شیرین ساوه است، افزود: هم اکنون ۶۰۰ هکتار از باغات استان به کشت انار اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مصرف انار در استان برای تازه خوری است، گفت: بیش از یک هزار بهره بردار در استان در بخش پرورش و تولید انار داریم.

راه‌اندازی سیستم پایش تصویری در تالاب بین المللی زریبار

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان از اتمام پروژه تعمیر، بهسازی و تجهیز پاسگاه محیط بانی تالاب بین المللی زریبار خبر داد و گفت: با توجه به امر حفاظت از پناهگاه حیات وحش و تالاب بین الملی زریبار، عملیات تعمیر و بهسازی پاسگاه محیط بانی« برده رشه» واقع در شمال غربی تالاب انجام شد.

ابراهیم همت بلند: به دلیل مشکلات عمرانی و حفاظتی این پاسگاه با تخصیص اعتبار لازم موارد مورد نظر از جمله درب اضطراری، نصب پنل خورشیدی، و سایر خلاء های تأمین حفاظت فیزیکی پاسگاه در کمتر از سه ماه مرتفع شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر۶ نفر محیط بان در پاسگاه محیط بانی مأموریت حفاظت، پایش، گشت و کنترل تالاب بین المللی زریوار را به عهده دارند، افزود: سیستم پایش تصویری برای اولین بار در تالاب های کشور و در تالاب بین المللی زریوار راه اندازی شد که این سیستم با قابلیت دید در شب و پوشش کامل از تالاب، ابزار بسیار مهمی در راستای کمک به افزایش قدرت پایش و رصد تالاب و جلوگیری از تخلفات و رویدادهای ناگوار است.

چند خبر کوتاه از کردستان

برگزاری رویداد کارآفرینی ایده‌های نوآورانه و فناورانه در کردستان

رویداد کارآفرینی در دو محور ایده‌های فناورانه گردشگری و ایده‌های نوآورانه صنایع دستی   با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان، دانشگاه آزاد، پارک علم و فناوری، میراث فرهنگی و چند سازمان دیگر در سنندج برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ثبت ایده برای شرکت در این رویداد ۱۵ آبان ماه سال جاری بود که بعد از داوری سه تیم به عنوان برتر معرفی و جوایز نفیسی به آنها اهدا خواهد شد.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

 این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فن آوری و کسب و کار، ۱۳۸۲ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۷۱۱ واحد صنعتی و  واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha