۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84535205
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی جدید وارد کردستان می‌شود

۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱
کد خبر: 84535205
سامانه بارشی جدید وارد کردستان می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از روز پنج شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود که فعالیت آن تا اواخر وقت روز جمعه ادامه خواهد داشت.

نشمیل احمدیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مدت فعالیت این سامانه بارشی، بارش باران، رعد و برق، در برخی از نقاط مه و کاهش دید، وزش باد گاهی اوقات شدید و در گردنه ها و ارتفاعات استان بارش برف و کولاک را شاهد خواهیم داشت.

وی افزود: قسمت عمده بارش ها از عصر پنج شنبه تا صبح جمعه رخ خواهد داد و با توجه به میزان و نوع بارش ها شرایط آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، لغزندگی جاده ها و مشکلات تردد در گردنه ها و ارتفاعات وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: دمای هوای استان از امروز تا پنج شنبه روند افزایشی دارد اما از روز پنج شنبه کاهش یافته و شاهد هوای سردی بر منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بابارشانی با دمای منفی ۱۰ درجه سردترین و سلین با دمای ۲۱ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مابین منفی سه و ۱۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

احمدیانی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۱۸ ایستگاه هواشناسی استان دمای منفی را تجربه کردند، یادآور شد: در این مدت، میانگین حداقل دمای استان منفی سه و حداکثر آن ۱۱ درجه سانتی گراد بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha