۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84536392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای کردستان ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبر: 84536392
دمای هوای کردستان ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان از فردا روند کاهشی داشته و به طور میانگین هفت تا ۱۰درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

ریحان امیدی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین حداکثر دمای هوای استان روز گذشته ۱۱ درجه بود که امروز با افزایش چهار درجه‌ای به ۱۵ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی افزود: در شبانه روز گذشته بابارشانی با دمای منفی هشت درجه سردترین و سلین با دمای ۲۲ درجه گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج نیز مابین منفی ۲ و ۱۶ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از ظهر فردا (پنج شنبه) استان در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار می گیرد که فعالیت آن تا اواخر وقت جمعه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی ها در نیمه شرقی استان در شهرهایی همچون قروه، بیجار، دیواندره و سنندج قابل ملاحظه است که آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها دور از انتظار نیست.

امیدی راد یادآور شد: در مدت فعالیت این سامانه بارشی، بارش باران، رعد و برق، در برخی از نقاط مه و کاهش دید، وزش باد گاهی اوقات شدید و در گردنه‌ها و ارتفاعات استان بارش برف و کولاک و اختلال در تردد را شاهد خواهیم بود که توصیه می کنیم مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha