بستری‌شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی نوسان دارد

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا در استان خراسان رضوی در نوسان است که روز دوشنبه به ۲۰۲ نفر رسید.

دکتر محمد پهلوان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی های انجام شده در ۱۰ روز گذشته کمترین و بیشترین تعداد بستری شدگان روزانه بیماران کرونایی در خراسان رضوی به ترتیب ۱۵۲ و  ۲۱۸ نفر گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعا ۶۴۲ بیمار کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که ۴۳۵ نفر آن مربوط به بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۶ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.
وی تعداد بیماران بدحال کرونایی را که اکنون در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند ۱۶۲ نفر عنوان کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی، پوشش فراگیر واکسیناسیون و فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از کرونا تاکید کرد.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۴ دیروز ۱۰۵ نفر دیگر از هموطنان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۲۷۲ نفر رسید.

در این مدت ۷ هزار و ۴۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۰ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۵ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha