روزانه ۱۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری می‌شوند

مشهد- ایرنا- مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه ۱۳۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری می‌شوند.

دکتر محمد پهلوان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد روزانه ۷۵ نفر در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان بستری می‌شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای این استان بستری هستند که ۹۰ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان تحت درمان می باشند.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند بستری‌شدگان روزانه و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی رو به کاهش است اما خطر شیوع اومیکرون و افزایش تعداد بستری شدگان وجود دارد.
وی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون برای مقابله با موج احتمالی کرونا تاکید کرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۲۲۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۱ هزار و ۸۲۱ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۴۸ هزار و ۹۵۷ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۰ میلیون و ۳۲ هزار و ۴۱۹ دُز اول، ۵۲ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۳۸۰ دُز دوم و ۹ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۲۵ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۲۱ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۴۲۴ دُز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در جهان ۳۰۱ میلیون و ۴۷ هزار و ۷۸۳ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۷۶ نفر را گرفته است. ۲۵۷ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۸۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم در جهان درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۵۹ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۱۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۵۵ هزار و ۸۴۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha