۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۳۸
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84546110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از ظرفیت زراعت چوب برای صیانت از جنگل ها استفاده شود

رشت - ایرنا- استاندار گیلان زراعت چوب را یکی از مزیت های نسبی استان دانست و گفت: از ظرفیت زراعت چوب  باید برای صیانت از جنگل ها، اشتغالزایی و درآمدزایی به طور بهینه استفاده کرد.

اسدالله عباسی غروب چهارشنبه در جلسه ستاد زراعت چوب استان افزود : زراعت چوب می تواند علاوه بر  صیانت از جنگل‌ها نیاز واحدهای سلولزی استان را نیز تامین کند.

 وی خاطرنشان کرد: طی ۲ سال باید  باقی مانده تعهدات ۶ هزار و ۶۰۰ هکتاری منابع طبیعی استان برای درختکاری انجام شود؛ ضمن اینکه از زمین‌های بلاتکلیف به ویژه در غرب استان برای زراعت چوب استفاده شود .

عباسی ادامه داد: جهاد کشاورزی نیز باید حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار از مستثنیات را در اختیار کشاورزان و کسانی که می خواهند برای زراعت چوب سرمایه‌گذاری کنند ،  قرار دهد که  علاوه بر افزایش درآمد و اشتغال ناشی از  زراعت چوب موجب کاهش قاچاق چوب نیز می‌شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: همچنین منابع طبیعی استان  اقدام به فروش چوب در نقاطی که کاج و توسکا داشتند و از رشد آنها گذشته  و از بین رفته ،  می کند که از محل آن برای طرح های ترویجی و صیانت از جنگل استفاده می شود.

 عباسی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های متولی برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از زمینهای گیلان  گفت: باید تولید چوب از طریق زراعت میان مردم ، رقابتی شود تا شاهد منافع و درآمد بیشتر آنان باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت قطع حداقلی درختان در مسیر توسعه استان و اجرای پروژه‌ها افزود: در اجرای طرح زراعت چوب نباید زمان را از دست دهیم و باید تلاش کنیم در کنار درختکاری، اراضی شالیزاری مورد استفاده نیز حفظ شود.

استاندار گیلان تاکید کرد: باید از اقلیم گیلان و جنگل‌های هیرکانی صیانت و مراقبت کنیم و با افزایش سطح زراعت چوب گامی مؤثر در احیاء آن برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha