۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84548822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه عکس «آن لحظات ایثار» در شهرکرد گشایش یافت

شهرکرد - ایرنا - همزمان با آغاز هفته بسیج ۷۲ تابلوی عکاسی از آثار منتخب عکاسان بسیجی کشور در نمایشگاهی با عنوان « آن لحظات ایثار» در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد از سوی سازمان بسیج هنرمندان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در معرض دید عموم قرار گرفت.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایرنا، موضوع عکس این نمایشگاه را مربوط به ایثارگری‌های بسیج در دوران دفاع مقدس و جهاد برای عمران و آبادی کشور بیان و تصریح کرد: تببین ارزش‌های فرهنگی، نمایش گوشه‌ای از تلاش هنرمندان در حفظ و ثبت لحظات به یادماندنی ایثار و خدمت و گسترش فرهنگ بسیج به عنوان تنها نسخه حل مشکلات موجود، از اهداف برپایی این نمایشگاه عکس است.

محسن کریمی درباره دیگر فعالیت‌های این سازمان در هفته بسیج به برپایی پویش کتابخوانی اشاره کرد و گفت: این پویش با محوریت کتاب «از چیزی نمی‌ترسم» زندگینامه خودنوشت سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: اختتامیه جشنواره سرود سازمان بسیج هنرمندان استان نیز با معرفی برگزیدگان در روزهای پایانی هفته بسیج در شهرکرد برپا خواهد شد.

کریمی در ادامه با بیان اینکه حدود ۲۴ هنرمند عکاس چهارمحال و بختیاری در انجمن عکس این سازمان فعالیت دارند، گفت: با توجه به تعطیلی طولانی‌ مدت ناشی از شیوع کرونا، کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی این انجمن نیز دچار رکود شد که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی هدفمند، زمینه فعالیت‌های حضوری عکاسان و علاقه‌مندان دوباره مهیا شود و به‌ زودی نیز نمایشگاه عکسی با موضوع پیامدهای خشکسالی با همراهی عکاسان در استان گشایش یابد.

وی همچنین احیا برنامه‌های دیگر انجمن‌های زیرمجموعه سازمان بسیج هنرمندان را به منظور استعدادپروری و برندسازی هنری متذکر شد و افزود: در حال حاضر بیش از پنج هزار هنرمند استان در انجمن‌های عکاسی،  داستانی، هنرهای تجسمی، شعر، صنایع‌دستی، موسیقی، فیلم، تئاتر، کاریکاتور و خط و خوشنویسی سازمان‌دهی شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در آیین گشایش این نمایشگاه با اشاره به اینکه بسیج منحصر و محدود به مکان، زمان و افراد خاصی نیست، گفت: بسیجیان همواره در میدان کارزار و در لحظات حساس حضور فعالی دارند و این روحیه بسیجی را باید حفظ کرد و در جامعه نشر داد.

ابراهیم شریفی افزود: لازم است با حمایت از فعالیت‌های هنری بسیجیان زمینه برای حضور هر چه بهتر هنرمندان استان در رویدادهای ملی و بین‌المللی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه عکس آن لحظات ایثار تا پنجم آذر در نگارخانه شهید شهرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری پذیرای علاقه‌مندان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha