۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84545294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۲۰۰ برنامه هفته بسیج در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

شهرکرد- ایرنا- فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته بسیج یکهزار و ۲۰۰عنوان برنامه با محوریت فضای مجازی و رسانه‌ها در پایگاه‌ها، حوزه‌ها، نواحی مقاومت بسیج و ستاد سپاه استان برگزار می‌شود.

سردار پاسدار علی محمد اکبری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج با اشاره به اینکه هفته بسیج امسال با شعار " بسیج پاره تن مردم است" نامگذاری شده است، افزود:  برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج از زمان شیوع ویروس کرونا از برنامه‌های میدانی به سمت فضاهای دیگر همچون رسانه و فضای مجازی سوق داده شده است.

به گفته وی، برنامه‌های هفته بسیج با همایش نماز خاص کارکنان خواهر نیروهای مسلح، رزمایش جهادگران بسیجی و کاروان‌های جهادی، افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و رزمایش سراسری خدمت مومنانه بسیج از ۲۹ آبان‌ماه آغاز می‌شود.

به گفته وی، پویش نذر خون بسیجیان، تقدیر از فعالان حوزه بهداشت و همچنین خانواده شهدای سلامت، تجلیل از فعالان طرح شهید سلیمانی، اختتامیه جشنواره عکس بسیج، افتتاحیه جشنواره  عصر شعر، افتتاحیه طرح‌های عمرانی، رونمایی از سایت و پوستر هفدهمین جشنواره علمی و پژوهشی بسیج، کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از برنامه‌های این هفته در استان است.

اکبری افزود: برگزاری همایش ابعاد حقوقی گام دوم انقلاب اسلامی و بسیج، برگزاری اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی، برگزاری دومین مجمع جهانی مستضعفان، همایش روحانیون بسیجی در حوزه علمیه، رزمایش سراسری ثامن‌الائمه و نشست بین‌المللی زن و تفکر بسیجی در نگاه حضرت امام، شب خاطره شهدای ورزشکار و برنامه‌های فرهنگی در این هفته برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) استان با اشاره به فعالیت‌های بسیج در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: در راستای خدمت مومنانه تاکنون در استان ۳۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونایی توزیع شده است.

وی به نقش مردم استان در هشت سال دفاع مقدس و همچنین در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت و دفاع از حرم اشاره کرد و افزود:نخستین شهید بسیجی مدافع حرم ،نخستین شهید جامعه پزشکی مدافع حرم و اولین شهید جامعه مهندسی مدافع حرم کشور از استان چهارمحال و بختیاری است.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم علیه السلام چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نیروهای بسیجی به عنوان نخستین گروه در همه عرصه‌ها فعال دارند، اظهار داشت: در همه کمک رسانی در بحران‌ها نظیر سیل و زلزله، نیروهای بسیجی بدون هیچ چشم‌داشتی حضور فعال دارند.

اکبری افزود: سپاه در غالب هفت گروه جهادی در حوزه واکسیناسیون در هفت مرکز تجمعی در ورزشگاه‌ها و همچنین مراکز تجمیعی، طرح واکسیناسیون مردم را همراه با دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌دهد و تاکنون جمعیت زیادی از واکسیناسیون مردم استان انجام شده و برنامه برای افزایش تعداد مراکز تزریق واکسیناسیون در این استان وجود ندارد.

وی به توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: در حوزه بازسازی و ساخت مناطق زلزله‌زده نیز ۴۰ گروه عمرانی برای ساخت و سازها خانه‌های مردم، اعلام آمادگی کرده‌اند که همراه و کمک‌رسان سپاه و بسیج باشند.

به گفته وی، ۶۰۰ مسکن در مناطق زلزله زده استان نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش ایرنا، ۲۹آبان ماه تا پنج اذرماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha