استاندار: ۵۴١ مصوبه سفر دولت سیزدهم در سمنان امیدبخش و اعتمادآفرین شد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با ۵۴١ مصوبه در سمنان، در کنار تلاش برای رفع مشکلات، دلگرمی مردم به آینده و اعتماد را به جامعه بازگرداند.

سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا به مناسبت یکصدمین روز فعالیت دولت سیزدهم افزود: کاهش تورم، اقدام ملی مسکن، واکسیناسیون عمومی، سفرهای استانی هیات دولت و ثبات در بازار، از عوامل افزایش اعتماد عمومی و بازگشت امید به جامعه است.

وی تاکید کرد: تمامی اقدامات هیات دولت در سطح کشور با هدف رفع مشکلات و تقویت روحیه امید به آینده در سطح جامعه انجام می‌شود که در استان سمنان نیز این امر با جدیت در دستور کار است. 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه، تورم و افزایش قیمت کالاها بود که طی اقدام‌های ١٠٠ روزه دولت، ثبات نسبی در بازار ایجاد و تورم کاهشی شد. 

هاشمی اظهار داشت: تامین واکسن یکی دیگر از اقدام‌های اولیه دولت و ضرورت جامعه بود که با پیگیری‌های انجام شده، بیش از ۱۰۰ میلیون دز واکسن تهیه شد و با انجام واکسیناسیون عمومی، کاهش مرگ و میر و روند کاهشی ابتلا به کرونا، امید به جامعه بازگشت.

۵۴۱ طرح در سفر رییس‌جمهوری به استان سمنان مصوب شد

هاشمی اضافه کرد: سفرهای استانی رییس جمهوری یکی دیگر از عوامل افزایش امید در جامعه است که در نهمین سفر استانی آیت الله رییسی به سمنان، ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و تسهیلات بانکی برای ۵۴۱ طرح تصویب شد.

وی بیان کرد: اعتبارهای درنظر گرفته شده در سفرهای استانی در طی سه سال و تا سال ۱۴۰۲ تخصیص پیدا می‌کند که بیشتر تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۱ براساس توسعه متوازن انجام می‌شود. 

هاشمی اظهار داشت: مبنای توزیع اعتبار، جمعیت و میزان محرومیت است و تلاش دولت در تخصیص اعتبار اتمام طرحهای نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت در استان است.

۱۱ واحد صنعتی استان سمنان به چرخه تولید بازگشت

هاشمی تصریح کرد: کمیته هم‌اندیشی در جهت راه اندازی واحدهای تولیدی راکد متشکل از نماینده دادستان، نماینده بانک، نماینده اتاق بازرگانی و دیگر اعضا، در استان تشکیل شده است که حاصل این نشست ها، بازگشت ۱۱ واحد صنعتی به چرخه تولید بود. 

وی افزود: در جهت تحقق شعار سال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و تحقق اهداف دولت،  «یکشنبه های صنعتی» در استان سمنان در دستور کار قرار گرفت و طی بازدید از ۴۷ واحد صنعتی، تاکنون ۱۰ جلسه کارگروه ستاد رفع موانع تولید با ۹۹ مصوبه در استان برگزار شده است. 

هاشمی بیان داشت: طبق آمارها، ۱۴۷واحد تولیدی با سه هزار و ۸۰۰ کارگر در استان تعطیل شده است که طی ۲ ماه گذشته تعداد ۱۱ واحد به چرخه تولید بازگشت و ۲۳ واحد تا پایان سال با رفع مشکل، از رکود خارج می‌شود.

وی ادامه داد: حفظ وضعیت موجود، افزایش ظرفیت، فعال کردن واحدهای راکد و جذب سرمایه‌گذار در دستور کار قرار دارد. 

۱۵۱ مصوبه در سفرهای شهری و روستایی استان مصوب شد

هاشمی به انجام سفرهای شهری و روستایی خود اشاره کرد و گفت: از مجموع هشت شهرستان استان سمنان، هفت سفر شهرستانی داشتیم و سفر به شهر آرادان هم در هفته آتی انجام می‌شود که این سفرها ۹۱ مصوبه داشت و پنج سفر روستایی با ۶۰ مصوبه انجام شد. 

وی عنوان کرد: در راستای این سفرهای شهری و روستایی، کمیته پیگیری سفرها تشکیل شد و در حال پیگیری مصوبات و به ثمر نشستن نتیجه آن‌ها هستیم تا با این اقدامات امید به آینده در سطح استان نهادینه شود. 

۲۲هزار و ۷۶۱ نفر در استان در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کردند

هاشمی اضافه کرد: از ۱۹ شهر استان، در ۱۷ شهر زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن تامین شده است و ۲۲ هزار و ۷۶۱ نفر در استان ثبت نام کردند. 

وی اظهار داشت: پنج جلسه شورای مسکن طی دو ماه اخیر در استان برگزار شد و اولویت ما اجرای طرح مسکن است که تعیین زمین انجام و صدور پروانه و ایجاد زیرساخت لازم توسط شهرداری به صورت ویژه در حال پیگیری است.

۸۶ درصد مردم استان سمنان در برابر کرونا واکسینه شدند 

هاشمی بیان داشت: در استان سمنان تاکنون ۸۶ درصد مردم واکسینه شدند و با همکاری های انجام شده توسط مردم و مسوولان مربوطه از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی افزود: ۱۰ جلسه ستاد مبارزه با کرونا نیز طی ۲ ماه اخیر برگزار شد که در زمان قرمز بودن شرایط کرونایی دامغان و شاهرود، ۲ جلسه در این شهرها برگزار شد تا به شرایط پایدار برسند و امیدواریم در هفته آینده شهرهای آبی کرونایی استان افزایش پیدا کند. 

استاندار سمنان ادامه داد: تزریق دز سوم واکسن نیز در استان آغاز شده است که امیدواریم شهروندان استان نسبت به تزریق دز سوم نیز اهتمام لازم را داشته باشند. 

صوت کامل گفت و گو را اینجا گوش دهید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha