۲۲ طرح موسسه‌های فرهنگی و هنری سمنان برای اعتبارات تبصره ۱۷ تصویب شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۲۲ طرح استانی و ملی موسسه‌های فرهنگی هنری این استان برای بهره‌مندی از اعتبارات تبصره ۱۷ تصویب شد.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح‌های موسسه‌های فرهنگی استان سمنان گفت: در نشست استانی بررسی این طرح ها که از سوی موسسه های فرهنگی هنری استان در سامانه سکو بارگذاری شد، ۱۳ مصوبه با گستره ملی از سهمیه ملی و ۹ طرح نیز با گستره استانی از محل سهمیه ابلاغی به تصویب اعضا رسید.

وی با بیان اینکه در این نشست در مجموع ۲۹ طرح از سوی موسسه های فرهنگی هنری استان سمنان برای استفاده از اعتبارات تبصره ۱۷ ارائه شده بود ادامه داد: سه طرح در این نشست به تصویب نرسید و رسیدگی به چهار طرح به جلسه آتی موکول شد.

فلاح تصریح کرد: برای تامین اعتبار این طرحها، مصوبات استانی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می شود و پس از تایید نهایی در این وزارتخانه، اعتبار به این طرح ها اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به امکان جدید برای موسسه فرهنگی هتری در استفاده از اعتبارات تبصره ۱۷، از مدیران مسوول این موسسه ها در این استان خواسته بود طرح های مناسب برای استفاده از این اعتبارات را ارایه کنند.

وی به محدودیت شدید اعتبارات دولتی اشاره و تبصره ۱۷ را بهترین امکان در خصوص استفاده از اعتبارات آن برای توسعه فعالیت ها دانست و گفت: مسوولان موسسه های فرهنگی استان سمنان اگر طرحی خوب برای فعالیت فرهنگی هنری دارند می توانند آن را در سامانه "سکو" بارگذاری کنند تا ابتدا در کمیته استانی و سپس در کمیته کشوری امکان حمایت از این طرحها فراهم شود.

وی، تبصره ۱۷ را طرح حمایت از موسسه های فرهنگی هنری مصوب مجلس شورای اسلامی دانست و اظهار داشت: کارگروهی متشکل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، طرح ها را بررسی و بهترین طرح ها را مورد حمایت مالی قرار می دهند.

وی گفت: این موضوع بسیار مهم در شرایطی است که اعتبارات دولتی برای فعالیت های فرهنگی خارج از این چارچوب بسیار محدود است و موسسه های استانی برای روشن نگهداشتن فعالیت های فرهنگی از این طریق طرح هایی را پیشنهاد دهند و جامعه را از فعالیت های خود بهره مند کنند.

در نشست بررسی طرح های ارائه شده از سوی موسسه های فرهنگی هنری استان سمنان، رییس حوزه های علمیه استان، نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی استان و نیز معاونان و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha