۱ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۳۴
کد خبر: 84586485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: ۹ دی نماد ولایتمداری است

۱ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۳۴
کد خبر: 84586485
استاندار کردستان: ۹ دی نماد ولایتمداری است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: ۹ دی نماد علاقه‌مندی به یک جریان سیاسی نیست بلکه نماد ولایتمداری است چراکه برخی از افرادی که در جریان مقابل قرار داشتند بعدا لغزیدند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم ۹ دی و سالگرد سردار شهید سلیمانی با بیان اینکه بزرگداشت ۹ دی نباید موجب دودستگی و قطب بندی در جامعه شود بلکه باید در آن به تبیین حرکت مردم پرداخت اظهار داشت: در برنامه‌های سالگرد ۹ دی نباید فضای تند توهین ایجاد شود بلکه باید از تبعات و آسیب‌های این فتنه صحبت کرده و خوراکی برای بصیرت‌افزایی در آینده تهیه کنیم.

وی یادآور شد: فتنه ۸۸ محصول یک اختلاف سیاسی و انتخاباتی نبود یک عقبه داشت و مسجل شد که یک طراحی پیچیده شکل گرفته بود تا جامعه را دچار یک بحران کند.

استاندار کردستان تاکید کرد: بهانه بسیاری از تحریم‌ها و مسائل اقتصادی و مشکلات بین المللی همان فتنه ۸۸ بود.

وی گفت: موشکافی و تبیین عقبه فتنه و همچنین کار بزرگی که مردم و رهبری در میانه این فتنه سنگین انجام دادند، ضروری است.

وی با اشاره به اینکه دیماه از ماه‌های سرنوشت ساز در انقلاب اسلامی است گفت: ۹ دی قدرت مردمی نظام و بصیرت مردم انقلابی در میانه یک فتنه پیچیده که از ماه ها قبل طراحی و برنامه ریزی شده بود را نشان داد که با هوشیاری به میدان آمدند و طومار فتنه را در هم پیچیدند.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم شخصیتی است که از هر زاویه نگاه کنیم نماد و شاگرد پرورش یافته در مکاتب امام حسین(ع) ، رهبری و امام راحل است.

وی افزود: حاج قاسم نماد تکلیف مداری ، وحدت همه مستضعفان و کسانی که مورد ظلم واقع شدند محسوب می‌شود و فراتر از مرزهای جغرافیایی و جهان اسلام محبوب همه آزادیخواهان و مستضعفان قرار گرفته است.

زارعی‌کوشا با بیان اینگه حاج قاسم سرمایه بسیار عظیمی است که باید از آن نهایت بهره را ببریم اضافه کرد: بزرگداشت سردار سلیمانی بزرگداشت یک شخصیت نیست بلکه بزرگداشت یک مکتب است که مولفه‌های برجسته‌ای دارد که همه را در حاج قاسم می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه ها باید در راستای معرفی حقیقت وجودی حاج قاسم و مکتب او باشد اظهار داشت: برای انجام چند کار ماندگار در سال آینده برای حاج قاسم از اکنون باید در استان برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: ظرفیت دانشگاه‌های استان مناسب است و می‌توانیم برای یک همایش بین‌المللی به منظور تبیین و معرفی شخصیت حاج قاسم در سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

محمود الله‌مرادی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان هم در این نشست گفت: عملی کردن روش و منش سردار سلیمانی مهمترین امری است که باید انجام شود و بر جلسات اولویت دارد و جلسات را هم می‌توانیم به مساجد و محلات ببریم.

سردار مدنی جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم اظهار داشت: تبلیغات محیطی و اطلاع  رسانی برنامه‌ها ضعیف و دیرهنگام است، ضروری است در این حوزه بیشتر کار شود تا مردم بتوانند در برنامه‌ها به موقع حضور یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha