سردار سلیمانی سرباز جان برکف اسلام و ایران باقی ماند

بندرعباس- ایرنا- رییس جمعیت بانوان فرهیخته استان هرمزگان  گفت: شهید سلیمانی با وجود اینکه نام و آوازه اش در پرتو رشادت ها و از خودگذشتگی هایش جهانی شد، اما هرگز ادعایی نداشت و سرباز جان برکف اسلام و ایران باقی ماند.

مریم ریاضی طهرانی شامگاه دوشنبه با اشاره به گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی افزود: حاج قاسم سلیمانی از جمله متدین ترین و معتقدترین پاسداران انقلاب اسلامی بود که برای حاکمیت موازین دینی و دفاع از ارزش های والای دین اسلام تلاش کرد.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم، مکتب استکبارستیزی است، اظهارداشت: تامل در سیره عملی شهید سلیمانی ثابت کرد استکبارستیزی بدون اتحاد و انسجام ملی امکان پذیر نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه ابرازداشت: شهید حاج قاسم سلیمانی به لحاظ دارابودن صفات ارزنده و ویژگی های نیکو در زمره انسان های نادری قرار گرفت که اکنون به الگویی فراملی تبدیل شده است و همواره محبوب ملت و الگوی ملی و تمام عیار از اوصاف ایمانی و اخلاقی برای همه آحاد مردم می باشد.

ریاضی طهرانی یادآورشد: سردار سلیمانی به لحاظ  کارآمدی، هوش سرشار و ذکاوت، تقید و پایبندی به آرمان های انقلاب و کارنامه درخشان در راه دفاع از میهن، حفظ  و حراست از دستاوردهای نظام، یکی از نزدیک ترین شخصیت ها و فرماندهان نظامی کشور بود.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها در داخل کشور، بلکه در آن سوی مرزهای ایران نیز مورد احترام خاص بسیاری از دولت ها و ملت های منطقه بود و در طول حیات پربارش و بعد از شهادتش نیز محبوب همه اقشار جامعه شد.

این بانوی فرهیخته، بر برجسته‌سازی تواضع و مهربانی سردار دل‌ها با اقشار مختلف جامعه به‌منظور معرفی الگوی تعامل مدیر انقلابی با مردم در جمهوری اسلامی و معرفی ایشان به‌عنوان مصداقی از شعار مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد.

وی ابرازداشت: آن گونه که مدنظر رهبرمعظم انقلاب است بتوانیم مکتب حاج قاسم را در بین مردم بویژه نسل جوان و نوجوان ترویج داده و فرهنگ این شهید را به نسل های آینده منتقل کنیم.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه «ابومهدی المهندس» بامداد یکشنبه ۱۳ دیماه سال ۱۳۹۸ هنگام خروج از فرودگاه بغداد در اقدامی جنایتکارانه به دستور «دونالد ترامپ» هدف حمله تروریستی پهپادهای آمریکا قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

از دهم تا شانزدهم دیماه به‌ عنوان هفته مقاومت و ۱۳ دی روز شهادت سردار قاسم سلیمانی در تقویم کشور «روز جهانی مقاومت» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha