مهمترین هدف شهید سلیمانی حمایت از مظلومان جهان بود

سنندج- ایرنا- مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بانه یکی از ویژگی های بزرگ شهید سلیمانی را حمایت از مظلومان جهان عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی چهره ای بین المللی و پرورش یافته مکتب انقلاب اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین قربانیان روز یکشنبه در همایش  پرچم داران وحدت ویژه روحانیون شیعه و سنی در بانه با بیان اینکه دین اسلام کاملترین دین است که برای همه مسائل راهکار دارد اظهار داشت: روحانیون وظیفه سنگینی برعهده دارند و بصیرت با قلم روحانیون به جامعه منتقل می شود.

وی ادامه داد: امنیت یکی از زیرساخت های مهم توسعه جامعه است و همه ابعاد جامعه در سایه امنیت رشد می کند و امنیت ثمره بصیرت است ماموستایان دینی طلایه داران بصیرت و روشنگری به جامعه هستند.

حجت الاسلام قربانیان گفت: مردم باید از تعصبات نژادی و قومی فاصله بگیرند چراکه نقاط تفرقه انگیز طراحی دشمنان است و جغرافیای دینی را باید توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه توطئه های دشمن همچنان ادامه دارد و جهان اسلام نیاز به اتحاد و همدلی بیشتر دارد اضافه کرد: برای ایجاد اتحاد و جلوگیری از تفرقه باید مراکز آموزشی و پژوهشی و پیام رسان های مشترک ایجاد شود و نقاط مشترک را تقویت کرد.

شخصیت هایی مانند شهید سلیمانی نخبه و الگوی دینی ما هستند

امام جمعه موقت بانه نیز در این آیین گفت: اگر بحث شیعه و سنی برای سردار شهید سلیمانی مهم بود در سوریه، فلسطین و عراق با داعش مبارزه نمی کرد و شخصیت هایی مانند شهید سلیمانی نخبه و الگوی دینی ما هستند.

ماموستا جمال کریمی با بیان اینکه برخی از روحانیون منشا تفرقه هستند افزود: روحانیون باید شئونات اسلامی و ادب را رعایت کنند و در بیان گفتار و رفتار خود از سخنان تفرقه انگیز جلوگیری کنند و سخنان وحدت آفرین بیان کنند.

 وی با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی در جبهه های حق علیه باطل می جنگید اظهار داشت: شهید سلیمانی در دنیا به عنوان نماد مقاومت مطرح است و پرچم دار جبهه های حق علیه باطل بود.

ماموستا کریمی اضافه کرد: روز ۹ دی روز «نه» گفتن ملت ایران به سران فتنه و «آری» گفتن ملت به نظام اسلامی و بیعت دوباره مردم با آرمان های والای انقلاب است مردم در این روز تیر خلاص را به سران فتنه شلیک کردند و مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خود جوش خود به جهانیان ثابت کرد.

سردار سلیمانی از دوران دفاع مقدس اشتیاق شهادت داشت

فرمانده سپاه شهرستان بانه نیز با اشاره به سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی از دوران دفاع مقدس اشتیاق شهادت داشته و یاران و همسنگران ‌خود مانند شهیدان کاظمی و باکری را با سوز دل و اشتیاق وافر یاد می کرد.

سرهنگ فرهاد امری افزود: در ۲ سال اخیر کسانی بودند روحیه جهادی داشتند و برای حفظ جان مردم جان خود را در جبهه سلامت از دست دادند و حماسه خلق کردند.

وی با اشاره به اتحاد جهاد اسلام و ضرورت هم اندیشی برای حفظ وحدت اسلامی اظهار داشت: یکی از مهمترین توصیه های موکد دین اسلام هم اندیشی و تاکید بر وحدت علما دینی است.

سرهنگ امری با بیان اینکه نقش علمای دینی در راهبری جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی و اجتماعی بسیار تاثیر گذار بوده ادامه داد: یکی از توصیه های مهم مقام معظم رهبری حفظ وحدت اسلامی است در این راستا هم مسلمانان شیعه و سنی از اول انقلاب در عرصه های مختلف با پشتوانه همدیگر برای حفظ نظام و انقلاب تلاش کردند و خونشان در سنگرها ها در هم آمیخته شد.

شهید سلیمانی متعلق به همه آزادی خواهان جهان است

رییس عقیدتی سیاسی ارتش در شهرستان بانه نیز با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی در دل تمام آزادیخواهان جهان جای دارد گفت: حاج قاسم سلیمانی تنها متعلق به ایران نیست بلکه متعلق به همه آزادی خواهان جهان است زندگی این شهید والا مقام درس های بزرگی به ما می آموزد.

حجت الاسلام ابراهیم پورمند افزود: شهید سلیمانی نماد و الگوی بصیرت و وحدت در جامعه اسلامی است و از اول انقلاب تا زمان شهادت با بصیرت برای حفظ انقلاب و آرمان های امام راحل جنگید و هم وحدت اسلامی را بین مسلمانان جهان ایجاد کرد.

وی با اشاره به وقایع سال ۸۸ اظهار داشت: خیلی از افراد از ابتدای انقلاب در صف اول انقلاب بودند و در دفاع مقدس حضور داشتند اما در فتنه ۸۸ خط خود را از دشمن جدا نکردند و از قطار انقلاب خارج شدند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha