ماینرها مصرف برق خراسان شمالی را هشت درصد افزایش داد

بجنورد- ایرنا- قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: امسال استفاده از ماینرها و افزایش تعداد مشترکان، مصرف برق استان را هشت درصد افزایش داد که بیشتر آن استفاده از ماینرهای مجاز و غیرمجاز است.

علیرضا علیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال متوسط رشد پیک مصرف در خراسان شمالی بیش از انتظار بود و در حالی که مصرف برق استان در سال های اخیر به طور میانگین ۱.۸ درصد رشد داشت این رقم در سال جاری به میانگین ۱۲درصد در پیک بار و هشت درصد در کل سال رسید.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماینرها برای استخراج رمز ارزها بویژه رمز ارز غیر مجاز یکی از مهمترین علل افزایش مصرف برق بود و از دیگر سو شمار مشترکان برق نیز با توسعه برق رسانی در سال جاری افزایش یافت که این دو عامل از مهمترین عوامل افزایش مصرف برق در استان به شمارمی رود.  

وی افزود: رشد غیر متعارف برق موجب به هم خوردن تراز تولید و مصرف شد و  در چنین شرایطی به ناچار برای حفظ ساختار و جلوگیری از  فروپاشی شبکه برق، مناطقی از استان تحت شرایط مدیریت اضطراری بار قرار گرفت.

وی با بیان این که امسال شمار مشترکان برق استان به ۹۹.۷ دهم درصد رسیده است افزود: پنج هزار مشترک جدید به مشترکان استان افزوده شد  و از دهه فجر هیچ روستایی که بیش از ده خانوار جمعیت دارند بدون برق نخواهند بود.

وی با بیان این که امسال بیش از ۹۰۰ ماینر غیرمجاز کشف شد افزود: امسال ۱۲ مجوز برداشت رمز ارز مجاز نیز از سوی دستگاههای متولی صادر شد که بخشی از برق آن ها توسط شرکت توزیع تامین می شود اما با وجود این که برخی از دارندگان دستگاه های رمز ارز مجوز دارند با توجه به اختلاف قیمت تعرفه های قانونی برداشت رمز ارز با تعرفه مشترکان خانگی و کشاورزی افرادی در هر مکانی که توانسته بودند اقدام به برداشت غیر قاونی رمز ارز می کردند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۷ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و  ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

از تعداد مصرف کنندگان برق در خراسان شمالی۵۳ درصد مشترکان خانگی استان خوش مصرف، ۳۰ درصد کم مصرف و تنها ۱۷ درصد پر مصرف هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha