صیانت استاندار از صنعت شیشه همدان با حمایت از تولید و رفع موانع

همدان- ایرنا- گره گشایی از صنعت شیشه همدان مشتی است نمونه خروار که حکایت از همت دولت سیزدهم برای رونق تولید، حذف موانع و جبران کم و کسری های صنایع و کارخانجات دارد و استاندار همدان این مهم را در ستاد تسهیل ورفع موانع تولید به صورت مستمر و منظم پیگیری می کند تا چراغ تولید در این خطه روشن بماند.

به گزارش ایرنا، حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران در برابر تحریمهای ناجوانمردانه و شرایط نامساعد اقتصادی مهم‌ترین سرمشق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان در سالی است که به نام پشتیبانی ومانع زدایی از تولید مزین شده است.

این ستاد در استان همدان با سکانداری دکتر "علیرضا قاسمی‌فرزاد" قوت و قدرت بیشتری گرفت تا به اهداف و وعده‌های دولت مردمی هر چه سریعتر جامه عمل بپوشاند.

طبق آمارهای موجود این ستاد با تشکیل قریب ۵۰ جلسه و صدور افزون بر ۲۰۰ مصوبه به یاری بخش تولید شتافت و استاندار همدان در راس این کارگروه تخصصی مدیران عضو این ستاد را مکلف کرد بی چون و چرا و مستمر پیگیر اجرای مصوبات باشند تا به نتیجه دلخواه و موثر برسد و در صورت نیاز دیدار و گفت و گو با وزار و معاونین نیز در برنامه کاری وی قرار گرفت. 

یکی از صدها واحدهای تولیدی که در دستور کار این کارگروه تخصصی قرار گرفت کارخانه شیشه همدان است، صنعتی قدیمی و ریشه‌دار در پهنه استان همدان که به پشتوانه منابع غنی سیلیس نهفته در معادن این خطه قریب نیم قرن در حوزه اشتغال و تولید پرچم داری می کند. 

صیانت استاندار از صنعت شیشه همدان با حمایت از تولید و رفع موانع

 طرح توسعه شرکت شیشه مانع زدایی شد 

این واحد صنعتی توانسته با فراوری سنگ سیلیس و تبدیل آن به انواع شیشه های بسته‌بندی علاوه بر تامین نیاز صنایع غذایی کشور، ارزش افزوده خوبی را نصیب استان کند اما در اجرای طرح توسعه که به اذعان مدیرعامل این شرکت بزرگترین طرح کوره ذوب شیشه در خاورمیانه است با کم و کاستی هایی در تامین ارز و واردات ماشین آلات و همچنین اختصاص انرژی برق و گاز پایدار مواجه شد.

طرح توسعه شرکت شیشه طبق گفته های «خسرو فخیم هاشمی» رو به اتمام است و به زودی روبان افتتاح آن را می توانیم قیچی کنیم، طرحی که با ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار تسهیلات بانکی و ۱۰میلیون دلار از محل آورده سهامداران اجرا شده است.

به گفته او، در حال حاضر این واحد با ۴۸۰ کارگر سالانه ۷۵ هزار تُن محصول تولید می کند که اجرای طرح توسعه، ۹۳هزار تن به این رقم می افزاید و بی تردید نزدیکی همدان به مرزهای غربی و دسترسی به بازارهای عراق افق روشنی برای  زمینه صادرات این محصولات شیشه ای ترسیم می کند.

استاندار همدان در نیمه آذر امسال از این واحد صنعتی بازدید کرد تا از نزدیک در جریان ریز مشکلات و موانع روئیده در مسیر طرح توسعه شرکت قرار گیرد و بی درنگ پس از این دیدار مصوبه های لازم برای گره گشایی از واحد مذکور را صادر کرد. 

همچنین استاندار همدان در سفر به تهران از مدیرعامل صندوق توسعه ملی و بانک ملی به عنوان بانک عامل پیگیری‌های لازم را به عمل آورد و دوران مشارکت پروژه تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱  تمدید شد و همچنین شرکت گاز استان با دستور اکید استاندار نیازمندی‌های این واحد تولیدی را برطرف و خواسته های این واحد تولیدی را اجابت کرد.

صیانت استاندار از صنعت شیشه همدان با حمایت از تولید و رفع موانع

گازرسانی به طرح توسعه شرکت شیشه محقق شد 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به آغاز طرح توسعه شرکت شیشه از سال ۹۳ گفت: درخواست افزایش ظرفیت گاز در سال ۹۵ از سوی شرکت شیشه همدان به ما ارائه شد و این نیاز باید به شکلی تأمین می‌شد که امکان قطعی و اخلال در تأمین گاز وجود نداشته باشد و قرار بود که در سال ۱۴۰۱ این نیاز برطرف شود. 

"محمدصادق محبی نظر" افزود: بنا به دستور استاندار همدان در ستاد تسهیل، شرکت گاز موظف شد با وجود تمامی موانع و شرایط آب و هوایی، آنچه نیاز و درخواست شرکت گاز بود را تأمین کند و بهترین نوع ایستگاه برای این واحد تولیدی را فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم به صورت جهادی وارد عمل شدیم و طبق خواسته استاندار همدان به دور از بروکراسی‌های طولانی اداری برای چرخش بهینه چرخ صنعت و اقتصاد و رونق اشتغال استان تلاش می‌کنیم. 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گریزی هم به وضعیت گازرسانی به مناطق مختلف استان زد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۹ درصد مناطق روستایی استان گازدار شده و تعدادی از روستاهای که باقی مانده است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha