هیچ دانش‌آموز مازندرانی با آغاز آموزش حضوری تاکنون به کرونا مبتلا نشد

ساری - ایرنا - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران با اعلام این که هیچ دانش‌آموزی در استان از زمان آغاز آموزش حضوری تاکنون به کرونا متبلا نشده است، علت آن را تزریق هر دو دوز واکسن در کنار رعایت پروتکل‌های تعریف شده برشمرد.

قربانعلی سهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد : از ابتدای آذر تا ۱۹ دی ماه جاری حدود ۲ هزار و ۳۰ دانش آموز مازندرانی که دارای علایم مشکوک ابتلا به کرونا بودند ، شناسایی شدند که پس از انجام تست مشخص شد که هیچ یک از آنان به کرونا مبتلا نبودند .

وی از کوفتگی بدن، آبریزش بینی و سرفه به عنوان مهم ترین علایم مشکوک ابتلا به کرونا در این دانش آموزان یاد کرد و افزود : به محض مشاهده علایم مشکوک در این دانش آموزان ، از ورودشان به مدرسه و کلاس درس جلوگیری به عمل آمد و طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش تا دو هفته در قرنطینه خانگی قرار گرفتند و درس و تکالیفشان را به صورت مجازی دنبال کردند.

سهرابی با اعلام این که دانش آموزان دارای علایم مشکوک ابتلا به کرونا در استان حداقل دو هفته از رفتن به مدرسه و حضور در کلاس‌های درس معاف هستند، تاکید کرد : مدیران و کادر مدارس در این زمینه توجیه هستند و خانواده ها هم نگران نرفتن فرزندانشان در مدت قرنطینه به مدرسه نباشند و کمک کنند تا در منزل به صورت مجازی دروس و تکالیفشان را پیگیری نمایند.  

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران همچنین گفت که از ابتدای آذر تاکنون علایم مشکوک ابتلا به کرونا در ۳۶۰ معلم مازندرانی هم مشاهده شد که پس از انجام تست مشخص شد تنها پنج نفرشان به این بیماری مبتلا شدند.

وی افزود : تمامی این معلمان نیز به محض مشاهده علایم مشکوک از ورود به مدرسه منع شدند و خودشان را تا دستیابی به سلامتی قرنطینه کردند و پنج نفری هم که به کرونا متبلا بودند با سلامتی دوران نقاهت و قرنطینه ۱۵ روزه اشان را پشت سر گذاشتند و با ارایه نمونه منفی کرونا بار دیگر به مدارس بازگشته اند.

سهرابی نقش تزریق هر دو دز واکسن را در عبور سالم دانش آموزان و معلمان از آموزش حضور مهم ارزیابی کرد و گفت : در زمان حاضر حدود ۹۸ درصد از جامعه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال در استان دز اول و ۹۵ درصد هم دز دوم  واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند و به نوعی ایمنی جمعی در مدارس استان برای مقابله با کرونا ایجاد شده است.

وی با اشاره به تزریق دز سوم واکسن کرونا در بین ۴۳ هزار معلم مازندرانی ، افزود : در زمان حاضر حدود ۲۳ درصد از این جامعه هدف نسبت به دریافت دز یادآور واکسن خود اقدام کردند.

هیچ دانش‌آموز مازندرانی با آغاز آموزش حضوری تاکنون به کرونا مبتلا نشد

نقض نکات کرونایی ، چالش جدی مدارس

معاون آموزش و پرورش مازندران با اعلام این که از اول آذر تا هجدهم دی ماه امسال حدود ۲ هزار و ۳۰ بازرسی بهداشتی از مدارس استان انجام شد، گفت : پایش آمارهای دریافت شده نشان می‌دهد که در ۷۰ درصد کلاس‌های درس استان دستورالعمل‌های کرونایی رعایت نمی‌شود که باید با رویکردهای الزام‌آور استفاده از ماسک در مدارس در بین محصلان باجدیت دنبال شود.

وی بی‌توجهی دانش آموزان به دستورالعمل‌های بهداشتی را یک معضل جدی در مدارس دولتی و غیردولتی مازندران برشمرد و گفت : باید مدیران مدارس نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کلاس‌های درس همواره حساسیت داشته باشند.

سهرابی افزود : تمامی دانش آموزان سالم در مدارس دولتی و غیردولتی باید طبق قانون در کلاس‌های درس شرکت کنند و در برخی موارد مشاهده می‌شود که در برخی از مدارس غیرانتفاعی همچنان کلاس‌های درس به صورت مجازی است که این رویه خلاف قانون است.

وی ادامه داد : حدود ۸۰۰ مدرسه غیردولتی با جمعیت دانش آموزی ۱۲۰ هزار نفری در مازندران فعال است که باید علاوه بر بازگشایی و کلاس‌های درس و تحصیل دانش آموزان به صورت حضوری، به معنای واقعی دستورالعمل‌های کرونایی هم در این مدارس غیردولتی رعایت شود.

سهرابی گفت : به طور قطع با دانش آموزان و مدیران مدارس غردولتی که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند برخورد می‌شود و در هفته اخیر به ۱۲۶ مدیر مدارس غیردولتی که نسبت به بازگشایی مجدد مدارس و تشکیل حضوری کلاس‌های درس در برخی مقاطع تحصیلی بی‌تفاوت بودند، تذکر کتبی داده شد و در صورت نقض دوباره قوانین کرونایی، مجوز فعالیت آنان به طور حتم باطل می شود.

آموزش حضوری فراگیر همزمان با سراسر کشور از اول آذر ماه جاری در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه استان شروع شد و ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۴۵ هزار معلم مازندرانی بعد از ماه‌ها آموزش مجازی، در کلاس درس حاضر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha