۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84636183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: فاصله کردستان با میانگین کشوری در بخش‌های مختلف برطرف می‌شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: به دنبال این هستیم فاصله استان با میانگین کشوری در بخش‌های مختلف را طی یک سال و نیم آینده برداریم و زمینه تعالی و پیشرفت منطقه را فراهم کنیم.

به گزازش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح آسفالت خیابان اصلی روستای قُلیان سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، فاصله استان با میانگین کشوری را در بخش های مختلف طی یک و نیم سال آینده برطرف خواهیم کرد تا بعد از آن و تا پایان دولت، مسیر تعالی و پیشی گرفتن از سایر استان ها را دنبال کنیم.

وی بر لزوم برداشتن فاصله استان با میانگین کشوری به ویژه در حوزه راه و مقاوم سازی مسکن روستایی تاکید کرد و افزود: علیرغم امکانات خوبی که در دولت و بنیاد مسکن وجود دارد، در برخی نقاط و شهرستان‌های استان از طرح مقاوم سازی مسکن استقبال خوبی نشده است.

استاندار کردستان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریالی در حوزه سرمایه‌گذاری و عمرانی برای بهره‌برداری از طرح‌های دهه فجر، افزود: برای بهره‌برداری از طرح‌های دهه فجر ۲.۷ میلیون یورو نیز در حوزه ارزی هزینه شده است.

زارعی کوشا ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری داخلی و خارجی که امروز یکی از موارد اصلی تمرکز دولت است و همینطور پروژه‌های خرد و کلان اشتغالزا در بخش‌های کشاورزی و خدمات گردشگری، برنامه‌ریزی های خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هر هفته با سرمایه‌گذاران ارتباط مفصلی داریم، اضافه کرد: اولویت ما در استان، ایجاد اشتغال است که طی یک سال و نیم آینده تحول عمده ای در استان روی خواهد داد، ضمن اینکه در مجموعه دولت و ارگان ها و شرکت های وابسته به دولت، پیگیری های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

استاندار کردستان یادآور شد: از وزیر کار قول گرفتیم حداقل در هر شهرستان یک پروژه بزرگ سرمایه گذاری تولید و اشتغال با سرمایه گذاری صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی فولاد دنبال شود.

زارعی کوشا گفت: در این دوره، دولت نگاه ویژه‌ای به کردستان دارد و بسیار امیدوارم شاهد دوره تحول در حوزه اقتصادی استان باشیم و وظیفه داریم زمینه ارائه خدمات بهتر نظام اسلامی را فراهم کنیم.

وی به پروژه افتتاح آسفالت خیابان داخل روستای قُلیان اشاره کرد و افزود: با تلاش دهیاری و بنیاد مسکن بخشی از مسیر راهسازی و آسفالت شده و بنا با وعده بنیاد مسکن، این پروژه در فصل بهار دنبال خواهد شد.

برای آسفالت خیابان مرکزی روستای قلیان سنندج، ۲۲ میلیارد ریال هزینه شده که ۱۴ میلیارد ریال آن توسط بنیاد مسکن تامین شده است.

استاندار: فاصله کردستان با میانگین کشوری در بخش‌های مختلف برطرف می‌شود


افتتاح دبیرستان سه کلاسه روستای خیاره

امروز همچنین با حضور زارعی کوشا دبیرستان سه کلاسه روستای خیاره (از توابع سنندج) که به همت خیر نیک اندیش احمد نرگسی و با ۱۲ میلیارد ریال هزینه احداث شده است به بهره برداری رسید.

استاندار کردستان در آیین افتتاح این پروژه ضمن ارزشمند دانستن کمک خیّر برای ساخت این مکان آموزشی، اظهار داشت: خیرین استان همواره در امور عام النفعه پیش قدم بوده و خدمات والایی به مردم استان داشته‌اند.

زارعی کوشا بر همکاری دولت با خیرین در زمینه‌های مختلف و فراهم کردن شرایط در راستای اجرای طرح‌های آموزشی و دیگر بخشها تاکید کرد و افزود: بالاترین خدمت در دنیا خدمت به مردم و قدم در این راه افتخار بزرگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: استان با افتتاح ۱۷ پروژه آموزشی و ۶۵ کلاس درس در دهه فجر امسال، از لحاظ داشتن تعداد کلاس های درس در وضعیت مناسبی قرار می‌گیرد.

رشید قربانی بر تلاش برای حذف ناایمنی کلاس‌های درس و مدارس تاکید کرد و گفت: با توجه به طرح‌هایی که در دست اجرا است، امکانات فضای آموزشی با حمایت دولت طی دو سه سال آینده وضعیت بسیار قابل قبولی خواهد یافت.

وی نیروی انسانی آموزشی کردستان را از لحاظ تعداد و کیفیت از استان‌های برتر کشور دانست و یادآور شد: در بحث مسائل آموزشی نیز جزو استان‌های موفق کشور هستیم.

امروز و در دومین روز از دهه فجر، چهار طرح آموزشی، صنعتی و خدماتی در مناطق مختلف شهرستان سنندج با حضور استاندار کردستان به بهره برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha