استاندار مازندران دستور حل فوری معضل شیرابه زباله‌های دپو شده در نوشهر را داد

نوشهر - ایرنا - استاندار مازندران در بازدید از نیروگاه زباله‌سوز نوشهر و مشاهده شیرابه سرریز شده از زباله‌های دپو شده ، دستور داد تا هر چه زودتر این مشکل زیست محیطی رفع شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی پور جمعه شب در حاشیه بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر به خبرنگاران گفت: جای تاسف دارد که نیروگاه زباله سوز نوشهر علی رغم هزینه های گزافی که از سوی شهرداری این شهر برای راه اندازی آن شده است نتوانسته خواسته مدیران شهرستان را تامین کند.

وی ادامه داد: وضعیت این نیروگاه با توجه به تهدید زیست محیطی که شیرابه های زباله در این مکان برای سلامتی مردم ایجاد می کند و دپوی زباله ای که از گذشته وجود دارد نگران کننده است.

استاندار مازندران بر تصمیم گیری هرچه زودتر در رابطه با تغییر شرایط وخیم در این مکان تاکید کرد و گفت : باید نخست ملاحظات محیط زیستی رعایت شود و از سوی دیگر نیز این نیروگاه با ظرفیت کامل اقدام به سوزاندن زباله کند تا دغدغه جمع نشدن زباله در سطح شهر نیز بر طرف شود.

نیروگاه زباله سوز نوشهر ۲۷ آذر ماه سال گذشته به منظور فراوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت با اعتبار حدود ۱۱۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

این نیروگاه قرار بود روزانه ۲۰۰ تن از زباله شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت را بسوزاند و از خروج شیرابه های حاصل از آن نیز جلوگیری کند ولی این امر تاکنون محقق نشده است چون تنها یک کوره از دو کوره نیروگاه فعال است. با این که قرار بود در این پروژه با استفاده از تجهیزات پیشرفته ، شیرابه حاصل از زباله های شهری برابر استاندارد پس از طی مراحل مختلف به آب کشاورزی تبدیل شود تا هیچگونه آلودگی زیست محیطی در پی نداشته باشد ، ولی در حال حاضر این کار هم انجام نمی شود.

همچنین به خاطر دفن سنتی زباله در سال های گذشته حجم زیادی از شیرابه در این منطقه وارد آبراه‌های رودخانه « ماشلک » می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha